|
|
|
|---|---|
|
Mors Lite irriterad på tomgången på min M3, den ligger runt 800 rpm, men bilen vibrerar rätt mycket, orolig tomgång...ger jag lite gas & kommer över 1000 rpm så slutar den vibrera & vara orolig, den svara rappt & bra på gas. Några givna saker man ska kolla..? Tack! | |
|
Kolla allt det vanlig: Stift Luftfilter Luftmassemätare Läckage i vackumslangar Kamaxelgivare Luft i däcken mm Många M3:or har detta fenomen men var jag vet så finns det inget bra svar på varför? Det bara är så. Mest trolig inget som du behöver ligga sömnlös över men det kan ju vara lite irri. Länk |
|
|
Luft i däcken? haha, att jag inte tänkte på det! ;) Håll tummarna nu Björn, kl 13 åker jag in på reg bes igen, nu med original fjäderben fram...(inte så sexigt i kombination med AC S sänkning bak..) /Klas |
|
|
Mosse: Vad är det dom säger?? 3:e gången gilt =) Lycka till!! Porrigt stuk på bilen *garv* Länk |
|
|
mosse, nu måste ju du ta bild på bilen! Det kanske blir nästa heta "styling" trenden! :-) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
haha, jag skämdes på väg till jobbet.... Tror inte detta blir en trend, ser ut som jag smugglar 500 kilo guld i trunken... |
|
|
Mosse: Finns ett uttryck här i smugglar Skåne. Bira stuk på bilen=) Länk |
|
|
Godkänd! Nu är man laglig! :) |
|
|
Härligt Mosse!! Det var på tiden....Grattis! Länk |
|
|
Härligt Mosse!! Det var på tiden....Grattis! Länk |
|
|
Tack! Jo, nu kan man koncentrera sig på att trycka ut dörruppslag...& få ner framvagnen på jorden igen... :) |
|
Philly |
oooh, får gratulera senior! då kommer jag snart upp och hälsar på så kan vi fika ///M Powa |
M3-Mackan |
Har också lite orolig tomgång och vibrationer när bilen e kall. Grymt irriterande :( Grattis till Reg. besiktningen Mosse -Mackan- |
|
Tack! Känns bra, antar att dessa vibrationer ingår i M3:ornas standardfel...den går ju bra i övrigt, skönhetsfel kan man bjuda på i en 10 år gammal sportbil.. Trevlig kväll! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.