AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.225

Varför snåldrar bilen batteri?

or
1
orfeus
735i -87
Har en 735i - 87 med ett ganska nytt batteri. Får känslan av att den snåldrar batteriet eftersom det räcker med några dagar vintertid för att batteriet behöver laddas upåp igen. Lite längre sommartid. Ett förbenat bök helt enkelt som man skulle vilja undvika. Vad kan spöka?
Generatorn, stolsvärme, en gammal NMT-telefonantenn, något filter??

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag stängde av innerbelysningen helt, då blev jag av med mitt problem, jag tror nämligen att innerbelysningen i skuffen inte slocknade pga feljustering. Men jag nöjde mig med att det hjälpte att stänga av innerbelysningen så jag forskade inte mer.

/Mats J
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Jag drog ur säkringen till min eländiga gamla GSM telefon, tror den drog rejält med ström. Sen dess inga problem mot för stoora problem innan! (E38 har igång telefonen typ 15 minuter efter avstängning och då hinns en massa ström dras ur).
Be
96
Bearcat
730iA -91, 300C -09, Jeep GC -93
En enkel multimeter kopplas in mellan batteri och batterikabel. Läs av ampere. Lite ström drar den alltid pga elektronikens minne och klocka osv. Men det kan man räkna sig till. Behöver du ytterligare förklaring så maila mig...
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Prova funktionen Sök inlägg på tex krypström, finns många trådar i ämnet.
Här är tex ett tips från BjörnB:
Ställ in mätaren på strömmätning (Ampere)

Koppla loss minuspolen på batteriet och koppla mätinstrumentet mellan minuspolen och jord (karossen tex)

Läs av hur många ampere bilen drar. Ta bort en säkring och kolla om förbrukningen sjunker. Gå igenom säkring för säkring tills du hittar en som gör att förbrukningen sjunker mkt då du tar bort den.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
jag hade samma problem, tog bort min original förstärkare i skuffen problemet försvann. du kan även kolla din laddning från generatorn genom att hålla inne 1 och 100 på färddatan då kommer test 00 up gå till test 09 tryck SR då kommer spänningen upp, kan göras med motor av eller på. ska väll vara mellan 13.5-14.5 när motorn e på(pendlar). är din färddata låst så gå till test 19 tryck SR slå in summan av det datum du har i färddatan T ex 27 april= 27+4=31 slår du in 31 tryck SR så står det frei då kan du göra test 09 igen så ska det funka.

E32:Länk
Be
96
Bearcat
Exidus: Det tipset om att låsa upp datorn tackar jag dig för! Ska gå ut och prova på lunchen!

Undrade just varför "alla" kan visa volt utom min..?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Exidus:

Vart fick du 4 ifrån? 27 + 4? = 31

Mvh
Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
april e den fjärde(4) månaden i vårt kalender system,

E32:Länk
Be
96
Bearcat
Exidus! Funkade perfekt... Nu kan även jag hålla koll på voltaget under ordnade former. Tackar för detta!
13.84 V stabilt vid strax över tomgång duger för mig.
th
15
therece
730 ia -89 alias Torsten
krypström i äldre bmw! frågade stans bästa firma som felsökt många många bmw. (också min några gr)tyvärr så har 7-serien så mycket små elgrejer som står och drar. så dem ligger allmänt högt i elförbrukningen när dem står! har du dragit ur cd-växlaren och div annat så finns det inte mycket mer att göra, en bmw är till för att köras helt enkelt. knäpper alltid upp motorhuven i garaget när bilen ska stå ett tag så man kommer in i den. thats life! däremot har nyare bmw ett system som efter 20min stänger av all ström så detta inte ska inträffa
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Jag kan inte tänka mig att en frisk 7:a har några problem med att stå två veckor på arlandas långtidsparkering.

//Magnus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.