|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Pratade ikväll med BMW killen, detta är hans historia: 1. M5 E60 levererad till BMW Herttonäs. 2. Meddelandet BMW skickar är att byta oljepumpen på bilen omgående. 3. Service killarna startar bilen, kör den till verkstaden var den skär. 4. Maskinen är död. 5. BMW kan inte för tillfället leverera ny motor eftersom produktionen är på max. 6. Tro det om ni vill. Orkar inte engagera mig mera i detta, bryr mig inte så mycket. Ville dela med mig. M5board flyttade topicen till "Off Topic". Vilken reaktion alltså. Eftersom nu eventuella mellanhänder blivit avskurna och informationen direkt från källan hoppas man ju att man inte framstår som S*tan själv iallafall. Mäskligt fel helt enkelt. Oljepumpen är tydligen problemet. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
| Tycker de verkar bra om BMW har så bra koll så dom till och med kan skicka medelande att byta en sak, vore ju värre om dom inte alls visst hur det ligger till och dessutom inte nekar till någonting som vissa andra märken gör..... | |
|
M6:an blev juh försenad pga att inte motorn höll (problem), så om det är liknande motor i M5:an som kom ut ett år tidigare så är det inte så konstigt att något enstaka exemplat har skurit eller vad som nu hände, att det beror på oljan tvivlar jag på... /Daniel |
|
|
Man tycker ju att efter tusentals testmil osv. borde fenomenet "dålig oljepump" visat sig i ngn av testbilarna. Och en motor borde inte inte startas av mekanikerna som ev. saknar oljetryck. |
|
|
Denna oljepump hade ju antagligen ett konstruktionsfel, om problemet var där. BMW lägger ju inte varenda en del genom tester. Fortfarande är det ju inet att oroa sig över om en E60 M5 har gått sönder, hur många E39 M5 och E46 M3 har inte träffat på samma öde i början på sin karriär, saker vi aldrig hört om? BMW är ju ett prestigefyllt märke och sådana här incidenter vill ju vem som helst sköta diskret. Likaså borde ju E39 M5 efter tusentals testmil och miljontals mil användning av alla E39 M5 under de 3 första garanti åren kunnat få en ny VANOS som inte låter som en jäkla diesel av BMW, nej istället hamnade de kunder som hamnade ut för haverier och det inte nåt vidare kosmetiska felet (diesel ljudet även om det inte påverkar prestanda) att lägga hårdhandskarna till mot BMW för att få detta bytt. Uppenbart konstruktionsfel. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
| Prestigefullt märke med usel kvalite på insidan med gnirk/knarr och utsidan rost ala kexchoklad ;) | |
|
Dutta: Japp, mekanikerna borde ha rullat in bilen, det sa han på BMW, men nåt ljushuvud startade och körde in den. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.