AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
343

Funderingar på en 535a, brister?

-:BeeMWe:-
Lite sugen på en 535a, kan inte ett skit om den bilen eller dess brister.

Några problem med automatlådorna som sitter i 91-93, hur många mil brukar en sådan normalt hålla?

Andra fel som just finns på 535an?

323E21terror
Sliten kamaxel...som man garanterat hör, banjoskruvarna till oljeröret har en förmåga att kunna skruva upp sig av motorns vibrationer och därmed resultera i att oljeröret som löper ovan kamaxeln inte får genomströmmning och på så sätt får inte kammen smörjning och slits betydligt snabbare än normalt. Detta märker man vid inspection II
då de lyfter på kåpan och kontrollerar kam + det andra. Annars är det väl inga speciella
fel med just denna model som inte andra har, jo ojämn tomgång.

farten är min drog
freddes
Tjena1
Ett litet inlägg, jag köpte min BMW 535i -89 för två år sedan och den hade gått 23000 och det är ta mig fan den bästa bil jag har haft någonsin, har lagt 3-4000 på slitdelar under dessa två år och inga problem överhuvudtaget, går som en klocka och är rackare till att gå mycket bra drag i motorn, det enda problem som har börjat komma nu är slitna kulhållare till vindrute-torkar-armarna.
Och snacket om ojämn tomgång har jag då aldrig märkt den absolut bästa motor jag ägt spinner som en katt vad man än gör, skall vi snacka nackdelar så är det försäkring och soppaförbrukning.

BMW Power riktig power......

Fredde
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
håller med Fredde..bästa bil jag haft...min har precis passerat 32000..går som en dröm i motorn och automatlådan har aldrig krånglat. Har heller aldrig haft problem med tomgången.
Förutsett att trippmätaren visar rätt så drar den runt 1,05/milen..uträknat vid varje tankning och då kör jag tämligen blandat med den...fast det är klart att står man på hela tiden så suger den nog i sig rejält..men det gör ju alla bilar......
Angående reparationer så är det mest normala slitagedelar och de vanligaste felen som uppstår på de flesta E34:orna...alltså inget specifikt för 535:an....
Kan bara rekommendera ett köp..
323E21terror
Jag instämmer med sistnämnda talare om att den är mycket problemfri och jag har inte några problem alls, på dryga 4200mil har kylaren fått bytas(6300kr)..ett stag i framvagnen (1200kr), termostat(?), knas med centrallåset i förardörren (800kr), stolsbotten(metallstativet) hade gått av så det byttes och gick på 2500kr...(ägaren innan var tjock och alla priser är med arbete inräknat hos BMW), bromsbelägg runt om och skivor bak(2000kr) Utöver detta normal service var 1000e mil, och det enda som finns idag att klaga på är lampor som tagit slut vid värmereglagen(de 3 reglagen lyser ej) och glapp i torkararmarna så de går i huvkanten.

Mina tidigare uppgifter kommer från vad som sägs om modellen och har i princip kopierat de fel och brister som anges även fast jag inte haft dem eller känner till någon annan.

farten är min drog
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.