|
|
|
|---|---|
|
Jag är ute efter en z3 m coupe och har kollat runt på några exemplar.. Hade ni köpt en som gått över 10.000mil? Borde vara jävligt svårsåld om man sen själv lägger några mil på mätaren.. Man backar ju när man hört att en m-motor gått så långt, fast man kanske inte borde göra det med tanke på kvaliteten.. Tacksam för svar. // Olof Hane80 | |
|
M-motor med 10000 mil, är inget att vara orolig för. Men visst det blir ju svårare och svårare att sälja ju fler mil den har på mätaren, men det gäller ju alla bilar. Du ska givetsvis inte heller betala samma pris som för en bil med 2000 mil på mätaren. Sen tror jag nog tyvärr att kvaliten på BMW bilar inte är bättre än något annat, snarare tvärt om. mvh/Flisan |
|
|
Hane80: Z3 M coupé med S50 motorn (321hk) är statistiskt sett en av de mest pålitliga motorerna ifrån M- fabrik. Är den välskött och rätt servad bör den inte skapa några problem. Vanos- enhet ska du alltid kontrollera men annars inga överraskningar vad jag vet. Flera på forumet som vad jag vet har M coupéer som gått över 10.000 mil. Letar du efter en med bytt vanos och i perfekt skick, så är min till salu på powerbörsen. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Min Z3Mc har gått 15 000 problemfria mil. Orginalvanos osv. Sköter man den rätt (täta oljebyten och inte "snålar" på service) tror jag den rullar lika mycket till. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Olof, Skulle inte du komma och titta på min igår? Hade juh hämtat all dokumentation osv... Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.