|
|
|
|---|---|
|
Vad kan man få ut såhär på vårkvisten för en rostfri 520 E34 med 23.000 mil på mätaren? Bilen (min) är utrustad med M-stolar (förarstolen lite sliten) ytrost som åtgärdas till helgen, hel inredning, hyfsat fin i lacken i övrigt. 16" sommardäck som är i bra skick, 15" vinterdäck på BMW-orginal aluminiumfälg (slitna). Den har i princip ingen utrustning, Cd-spelare (kenwood med flipfront) 6 orginalhögtalare, taklucka och en "frän" växelspaksknopp i 'aluminium' (plast) från Autoparts (motsvarande Mekonomen el. Biltema). Mamma slängde orginalknoppen, den satt inte fast och lossnade jämt... Köpte den för 26.000 i höstas, jag fruktar att det här har varit världens förlustaffär. | |
| Rostfri med ytrost?? | |
Carl Adam Andersén |
Jepp det lär det bli, är den bra i motorn och skattad/bes så får du mellan 13-16 papp. Om den e vit mindre om du hittar en som inte e så sugen på den färgen. |
|
10´..... 12 om du lackar om den ;) "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
| Ja nog blir det förlust och med ganska mycket också, det bästa är nog att försöka sälja till nån som inte har så stor koll på BMW:s modellflora, för 520i M20 är tveklöst den minst eftertraktade E34:an. Var nöjd om du får 15000:-. Dyr läxa men sånt är livet! :) | |
|
Rostfri efter rostlagning då =) Är väl snarast "rost" det rör sig om. Man kan sammanfatta det hela med att killen jag köpte bilen av i höstas gjorde en kunglig affär...Damnit. |
|
| Bild på finbilen: Länk | |
| Men den ser ju hursomhelst väldigt fin ut så även om du kommer att gå förlust så lär den inte bli så svårsåld bara du sätter rätt pris. Varför vill du sälja? | |
| Univeristet hägrar till hösten, och den borde vara mer lättsåld så här på vårkvisten. | |
|
Ser fin ut på bilderna. Undrar om det här med att bilar är mer lättsålda på våren även gäller bilar i denna prisklass? Tror att även en del är intresserade av billiga bilar att köra över vintern med då dom kanske ställt av sin cabbe eller entusiastbil. Tror inte du vinner eller förlorar särskilt mycket på att sälja den nu istället för till hösten. Däremot så sparar du ju några månaders driftskostnader. Frhoppningsvis så hittar du en köpare som inte surfar på denna sajt och inte har full koll på prisnivån. Lycka till! ___ //Ulf |
|
|
Är en sån köpare jag är ute efter ;) Nån som inte har så stor koll! Blir nog till att köra sommaren ut ändå, putsade upp den idag! Så himla fin...Hade ingen kamera hemma dock, så bilder får vänta, ska fota inredningen då också. MVH Erik _____ Bilen Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.