|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag behöver lacka om en bakskärm på min e46:a. Vad är ett rimligt pris för detta hos en proffsig lackerare? Jag är petig och vill absolut inte ha någon nyansskillnad så jag antar att lackning av "meryta" på bakdörren är nödvändig eftersom jag har metalliclack?! /Anders | |
Lundqvisten |
Är du riktigt petig så är det nog bäst att lacka hela sidan...Annars blir det "Lapptäcke" De seriösa lackarna avråder t,om från omlackering av enstaka dörrsidor, det går helt enkelt ej att lacka utan nyansskillnader. Har en kompis med en nästan ny volvo. Han fick en repa på framskärmen intill framdörren, volvo vägrade att lacka enbart skärmen p.g.a den stora nyansskillnaden. så därför lackades hela sidan om. Och det var nog tur det, när man kollar baklucka samt tak med orig lack så är det två helt olika nyanser. Han vägrar t,om att lösa ut bilen då den är förstörd. Volvo skyller på att de har problen med den vattenbaserade lackens nyansen. Undvik att lackera om så länge det är möjligt. |
| det är inga problem att lacka en skärm om det är en duktig lackerare, dom tonar ut lacken mot närliggande ytor. blir det skillnader som syns så är det en tattare som lackerat. kan ju hända att volvos lacker är så dåliga så att inte ens en toning hjälper men nu var det ju inte frågan om mekanlack(volvo färg) | |
Lundqvisten |
e36328i: Håller ej med dig, De få gånger jag själv tvingats att lämna in BMW:n på lack (Swatrtzmetallic) så har jag ALLTID blivit missnöjd trots att det är firmans bästa lackare som gjort jobbet. Det går EJ att lacka metallic utan att det syns nyansskillnader, syns det ej inomhus så syns det istället i dagljus. |
|
Lundqvisten: Är nog beredd att hålla med dig lite. Mitt problem är just att jag fått bl.a bakskärm på min bil omlackad på rostskyddsgarantin. Reultatet är väl hyfsat numera, men om jag tittar i vissa vinklar i dagsljus samt i lysrörsljus kan jag tydligt se vilka delar som är lackade. Har redan fått det omgjort två gånger så jag orkar inte riktigt klaga mer eftersom det nog börjar bli lite "nojigt" och petigt från min sida. I och för sig säger även en del lackerare jag pratat med att man skall kunna fixa omlackering av t.ex. en skärm utan någon nyansskillnad genom att tona lacken mot närliggande ytor. Hur petig skall man vara egentligen? Några kloka råd? /Anders |
|
Lundqvisten |
Anders75: Är du ej själv nöjd med lackresultatet så skall du naturligtvis klaga tills det blir till full belåtenhet. jag vet om en kund som tidigare fick sin ena framdörr omlackad hela fem gånger innan han ens vart halvnöjd. Vad det sedan gäller att "tona in lacken" i angränsande område för att på så vis försöka att undvika nyansskillnader, det brukar i slutänden bara se ännu mera nedkladdat ut. Det går att komma mkt nära ett 100% slutresultat bara lackarn anstränger sig lite extra. Ett knep är att du kräver att de lackar med originalfärg från BMW. den lacken du får hos lackeraren är framtagen via ett recept som ej alls innehåller alla dessa inblandade nyanser som återfinns i originallacken från BMW. Kräv originallack från BMW så är du på rätt väg... |
|
Kan nog kosta 3000 kr ca. ja lacka om Båda bakskärmarna samt ner lackning... Och de kosta 6500.. Å att de blir nyans skilanad på metalicklack.. Det kan ja inte hålla med om inte på min ialf.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.