|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra mig för lite vad denna Alpina B6 E36 kan vara värd. En Alpina B6 1993, privat import 2000. Mätaren står på drygt 14,5kmil. Fint skick på utsidan, dock omlackade flyglar upp till stripen med ytterst, ytterst lite nyansskillnad. Emblemen på bakluckan saknas samt stripen på frontspoilern pg.a att spoilern är omlackad. Litet dörruppslag på ena framskärmen, annars är den i fint skick, allt sitter där det ska osv. lite antydan till rost på en dörr. Motor gick bra förutom att den vid ett tillfälle misstände "en gång" på en cylinder ungefär. Renoverad topp vid ca 13kmil pg.a läckande ventiltätningar. Växellåda och kraftöverföring var perfekt, tight o fin i bakvagnen. Länkarmsbussningen vänsterfram helt slut, troligtvis även styrleder och spindlar. Kopplingen tog högt o slirade rejält vid kopplingsspark med fisgas. Nästintill all utrustning utom Dig.klima + org.larm. dvs, elstol, 4hissar, ellucka, klima, mocka, fart.h, dator m.m. Servicebok med ca 5 stämplar, lite bes.pappare och ingen annan dokumentation. Hade ägt bilen i ca 3 år. Godkända däck runt om. Bes o skattad. Alltså en hel del o fixa med. Kanske svårt o säga ett pris för en ovanlig bil. Men vad bör denna vara värd? Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! | |
|
Kan du säga lite närmare vilken bil det handlar om. Skicka ett mail till mig.. Vet om några lik. |
|
|
B10Alpina: Kolla mailen då! Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.