|
|
|
|---|---|
|
Vad ska man ge för en 745iA -84 på 16 500 mil, mkt fin i lacken, ja fin överhuvudtaget!!???!! Alexander Fäldt ///Mmm... | |
E23 |
Hej ALex Man skall självklart betala efter skicket på bilen, årsmodell och mil är mindre viktigt. Sedan är det ju det här med utrustning, det man verkligen uppskattar är läderklädsel och acc. Många skriver all utrustning utom skinn och acc, men då har man ju missat det viktigaste, det andra kan man "nästan" lika gärna vara utan tycker jag. Om den är kanonfin och har gått 16500 mil och har buffelläder och acc så skulle jag kunna betala ca 35000 kr. Andra kan säker tänka sig att betala mer, andra betydligt mindre. På 745:an är skicket och att allt fungerar mycket viktigt då det annars snabbt kan bli dyrt om det blir el problem etc. Ett renoveringsobjet avråder jag starkt ifrån om du inte själv är händig. E23 |
|
Håller med E23 i alla avseenden, just läder och klimatanläggning är ju det man är mest "förtjänt" av. Själv kan jag kanske pruta lite på läderklädseln, det finns många fina tyginredningar till E23:an, men ACC är definitivt ett plus. Jag har ju skrivit till dig tidigare angående E23:or så där bör du ha fått lite kött på benen. Ett litet tillägg kan vara att du ska försöka tänka på att "småfel" på dessa bilar ofta kan vara mycket svåra att reda ut och komma åt. Jag har själv lagt i proincip en vinter åt att försöka få ordning på all el, kylsystem och sådant i en av mina bilar. Små saker egentligen... men det bygger snabbt på. Parkeringsskador!! Också något jag glömt säga.... kolla dörrar, motorhuv, samt främre och bakre stötfångare. Det kanske låter som något ovanligt, men, VÄLDIGT ofta (konstigt ofta, tycker jag faktiskt) ser jag E23:or som blivit tilltryckta någonstans. Plåtjobb är svårt och kostar mycket pengar... att räta ut en enkelt liten buckla i en dörr kan kosta flera tusen om man måste ta bort lister och sånt... Hursomhelst, om det är den 745:a som finns på bmwbörsen du har i tankarna så tror jag nog att den kan vara riktigt bra! Jag har tidigare köpt bil av Per-Olov (min Highline) och tycker att han är mycket trevlig och bra att ha och göra med, inget krångel där alltså! Om du besöker honom måste du be att han berättar lite om sin Spanska highline för dig, den är väl värd att känna till! :) Men, det kan ju vara en annan BMW också... hursomhelst, lycka till! :) Men, för en fin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.