|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har som så många andra blivit lurad på milen på min BMW. Min är dock svensksåld, men mätaren visar för lite. Jag vill komma i kontakt med någon som kan skruva UPP den till rätt miltal. Emaila mig gärna privat på daniel@uxconsulting.com | |
|
de som skruvar tillbaka mätarna borde ju rimligtvis kunna göra det tvärtom också. Vet dock inte vilka som håller på med sånt, men slå på nätet på typ mätarservice eller nåt sånt så borde du kunna få tag på någon. mvh Martin |
|
|
Det är inte varje dag man hör att ngn vill skruva fram mätaren... :-) De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
| Kolla med försäkringsbolaget vad som händer när de ser att du kört exempelvis 10 000 mil mer på ett år jämfört med det du angett som årlig körsträcka. | |
| Det kan väl BMW göra? Då kan de skriva ett intyg på ändringen samtidigt... | |
|
Jag skruvade fram min mätarställning en gång när jag köpt ett begagnat mätarhus på skroten som hade för låg mätarställning. Det gjorde jag genom att koppla in mig på kontakten till givaren på slutväxeln. Bilen gjorde 250 knyck i garaget om nätterna tills mätarställningen var korrekt. :-) BMW kan väl inte programera om mätarställningar? När jag frågade kunde de bara installera ett nytt hus med 0 mil på mätaren och skriva ett intyg på vad den gamla mätarställningen var. Det kanske är olika på olika modeller? E36 kan de tydligen inte programmera i alla fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.