|
|
|
|---|---|
| Har någon haft och fixat det? Min lyser från och till men det verkar som om den börjar lysa när man kört ca 5 min och motorn har blivit varm. Måste vara glapp någonstans, frågan är bara VAR? Man kan ju inte klippa av kablarna heller för då lyser den ju hela tiden. Enda sättet är väl att öppna instrumentpanelen och ta bort lampan, men det känns lite budget. | |
| Det är troligtvis sensorn vid höger fram hjul eller vänster bak hjul (tror de sitter där) som glappar, går att byta dessa (ca 200kr/st) eller kortsluta dem. Om dina belägg inte är slitna är det ju inget att oroa sig för. | |
| 59:- styck köpte i går | |
|
Det kan också vara kretskortet till instrumenten, jag fick byta det på min 325im-89 när bromsslitage lampan blinka å höll på..... //Tobbe |
|
| Jag har sammaproblem på min 318is 90, lampan för slitna bromsbelägg lyser lite titt som tätt, men om den börjar att lysa så är det bara att dräma till ovanpå instrument huset, så försvinner det. Kanske skulle ta och byta lampan anars så får jag ju byta sensorerna. | |
| Har haft samma problem och bytte bromsbelägg och sensor fram igår. Upptäckte då att förra "montören" inte brytt sig om att fixa ny sensor utan kortslutit den gamla. Problemet borde alltså inte komma från en sedan länge kortsluten sensor utan, antar jag, ifrån något fel med instrumentpanelen. Eftersom min hastighetsmätare är död eller fungerar sporadiskt tror jag att det hänger ihop. På BMW sa killen dock att hastighetsmätaren borde bero på kabelbrott vid givaren på bakaxeln. Efter att jag även genomfört kabelbyte där igår kvarstår dock fortfarande samma problem. vad tror ni? Ska jag byta ut givare på bakaxeln först elelr är det kretskortet som är kajko? Givetvis var bromsbeläggningsvarningslampan släckt både före och efter byte av sensor så jag kan inte veta helt säkert om den nya sensorn fixat problemet eller om den kommer att lysa snart igen. Vad tros? | |
|
Ok, tack för tipsen. Det måste vara kretskortet eller sensorn bak. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.