|
|
|
|---|---|
|
Har haft Bimmern avställd sen i januari för allmän genomgång inför försäljning, alla småfel har blivit åtgärdade, men vi första provturen hände något märkligt: Bilen gick precis som den skulle, rätt arbetstemp uppnåddes osv. provade dra på ordentligt och den drog som den skulle, MEN när jag släppte och började köra lugnt igen så missade den, spottade och fräste, knappt körbar, bara hackade... Hem i garaget, ställde den på tomgång, och då gick den jämt och fint, men så fort jag började gasa så svarade den dåligt och fick insugningssmällar. Väntade till dagen efter, nollställde genom att plocka bort batterikabeln och kortslöt mellan plus och minus. Väntade ytterligare en timme innan jag kopplade på batteriet och stratade bilen. Lät den stå på tomgång tills rätt arbetstemp uppnåddes, ut på provtur igen: gick perfekt, jämt och inga ryckningar, TILLS jag drog på igen några gånger, till sist blev den exakt licka ryckig och hackig igen. Hem i garaget och djupdykning i motorrummet. Om jag kopplar bort lambdan så märks absolut ingen skillnad (trots nödläge), om jag däremot kopplar bort LMM så går den perfekt, så fort jag kopplar tillbaks LMM så går den dåligt igen. Snälla hjälp mej, vad har hänt??? Är LMM kass? isåfall varför uppenbarar det sej inte förrän jag dragit på??? eller är det något annat som är kass, men som inte märks när jag kopplar bort LMM??? MYCKET tacksam för hjälp! | |
|
Litet tillägg kanske. Bilen gick precis som den skulle innan jag ställde av den och har gjort det de senaste 6 åren jag kört bilen, vad kan ha gått snett under tiden den stod stilla????? Har sökt och läst igenom alla inlägg som rör liknande problem och möjliga felkällor har varit vevaxel och kamaxelgivare, men kan detta fel verkligen försvinna när jag rycker anslutningen till LMM???? Och skulle verkligen en givare sluta fungera bara för att jag drar på, men ett inlägg gällande en 520 (är väl fortfarande M50 familjen), var det just vevaxelgivaren som spökade. Men lägger den av bara för att bilen står i någon månad???? /525iT E34 -95 |
|
| Inte någon som har någon idé???? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.