AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
748

Fel på original fjärrlås E34

Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Har idag blivit klar med min installation av Original fjärrlås till min 518 -90. Har tagit alla delar från en M5 dvs fjärrkontroll, IR, LED, kontrollenhet,GM-modul och RM-modul.

Kopplade in allt enligt Länk och det fungerar att låsa och det fungerat att låsa upp, och det är ju skit-bra! :)

Men en funktion som itne fugnerar är den att då man dead-lockar eller håller in knappen i 2 sekunder så ska alla fönster åka upp. Funtionen fungerar dock när jag vrider manuellt med nyckeln i dörren, men alltså inte m,ed fjärren.

Vad kan jag ha gjort fel. Rent initialt så tänkte jag att det kanske är nån av de fyra kablarna som enligt beskrivningen ovan inte behövs men som kanske visst behövs för att denna funktion ska fungera.

Alla funderingar välkomna så att jag kan staija med fjärren utanför macken :))
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Har du fällkniven som nyckel eller?
I så fall är du lite fel ute, där ska du för att få upp fönsterhissarna hålla innen själva låsningsknappen, INTE deadlockknappen på sidan, den trycker du bara på när du vill larma/deadlocka så att säga.

Men du kanske har en annan nyckel, och då kan jag inte hjälpa dig.

*BAWORAK*
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Har fällkniven så hjälp mig gärna :) Nämen det är det jag provat, dvs hålla in låsknappen,dock utan resultat.

Kan det kanske bero på att det är dåliga batterier i fjärren? För det märks att den är rätt svag överhuvudtaget, man måste typ stå inom 3 meter för att den ska låsa upp.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Ja pröva att byta batterier. Kan hjälpa. Men att det bara är tre meter kan höra ihop med att du verkligen måste rikta fjärren mot mottagaren, är typ bara b-stolpen ivägen är det kört.

Fungerar deadlock då?

*BAWORAK*
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Deadlock funkar, så ska jag gå efter mina normala felsökningsmetoder så säger ju dessa att felet inte sitter i fjärren...

Sen är det nog som du säger att den kanske inte är i klass med dagens fjärrlås.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.