|
|
|
|---|---|
| Hallå gubbs...Jo det är så att det låter lite strange bakom AC:n eller någon stans inne i mitten av instrumentbrädan. Typ som en gammeldax timer. Det tickar!! Detta fenomen är endast när man stängt av bilen (tror jag!) Kanske det är en bomb...=) | |
|
Det både tickar och knäpper från kliman, helt ofarligt om man ska tro tidigare inlägg. Var glad så länge grejorna funkar! Micke |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Förmodligen en bomb. "temostatfläkten" går i ca 15 minuter efter du stannat bilen tills bilen intar viloläge.Stannar samtidigt som växelindikeringsdioden slocknar.Sedan knäpper det ju en del bakom panelen vid körning när fläkthastighet ändras vid uppnådd temp men som föregående talare, be happy så länge det funkar. MVH Hasso |
|
Hej, jag har precis samma problem! Jag har däremot hittat problemet! Jag tog loss ECC enheten, på baksidan finns en liten fläkt som går hela tiden, det verkar som denna ligger o tar emot någonstans, för om jag vinklar hela enheten så tystnar den (när den är ikopplad)! Jag provade att hälla lite symaskinsolja på den men det hjälpte inte, så jag skall prova o ta loss den o se om man kan gör nått..... Hasso: Du nämnde att din slutade efter en stund, och att din lampa på växellådsindikatorn slocknade!? Stämmer detta? Min lyser nämligen hela tiden!?? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Min slocknar efter ca 15 minuter, bilen går i viloläge. Likaså om du har skuffen öppnad så slocknar den lampan också efter ca 15 minuter. Men så fort du öppnar dörren så aktiveras bil igen, kanske redan när man låser upp med fjärren ,därför märker du kanske inte att bilen går i viloläge. jag har min olåst i garaget och öppnar jag dörren går indikatorn och fläkten igång, MVH Hasso |
|
Ja det stämmer nog fan...Det är nog när jag kommer till bilen låser upp och sätter mej i som det tickar!!! Tack för alla svar!!! Bussigt!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.