AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.765

Bww emblem storlek på Z3

Undrar hur många diameter Z3 m roadster eblemen är på huv och baklucka? nån som vet?
oj, det visste jag. Det är i alla fall 3 olika storlekar på Z3: en på huven, en på rumpan och en på gälarna. Det är samma för M och andra (utom gälarna) men jag är osäker om rumpan är samma på Coupe och Roadster?
Jag ska meka med takräcke i kväll och då har jag ändå måttbandet med mig då kan jag kolla det åt dig och posta imorgon.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Emblemet på baken sitter på olika ställen om du kikar på en M och en vanlig Z3 roadster. På M:en är emblemet vikt över kanten på bakluckan.
cl
34
clasf
z3 Roadster 2,8 -99
Är det någon som har lite mer specifika uppgifter på detta? Skulle vilja byta 2 emblem på min, ett på gälen och det på bakluckan, inte supernödvändigt, men pedantmänniskan i mig säger att det vore bra :)

Har inte hunnit mäta själv än och antar att man måste ta loss dem för att kunna göra en bra mätning då jag inte har mitt skjutmått hemma för stunden.

Kikat lite på RealOEM och där ser det ut som att det är 1 stlk till huven och sen samma till gälar + baklucka till min -99 z3 2,8 roadster. Åtminstonde verkar det vara samma artikelnummer på dem.

/Clas

"Real men dont eat sushi"
Kolla på Länk
När jag bytte bak på min så var det samma som till e28 fick jag veta av BMW verkstan.

/Chilly

"M Needs No Gimmicks"
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej!
Enligt mina papper så har M-roadstern lika storlek på emblemen fram resp bak där får ni som kör M-roadster rätta mig om jag har fel i så fall är det:
Fram/Bak =51 14 8 132 375 diameter 82mm

1.8-2.8 Fram=51 14 8 132 375 diameter 82mm.
Bak= 51 14 1 970 248 diameter 77mm.

//Z3Kent

Min bil 2007
Länk
cl
34
clasf
z3 Roadster 2,8 -99
Tack Kent!

Precis detta jag frågade efter. Du har inte uppgifter om de som sitter på
gälarna också? Eller är det som jag skrev innan att de är samma som till bakluckan?

/Clas

"Real men dont eat sushi"
Kollade nyss och dom är inte lika då M-roadsterns bakemblem har lite mer gods i överkant än vad den har på nederdelen jämfört med den på huven som är likadan varvet runt.
Länk
"Trunk lid badge = 51141872969"
"ONLY APPLIES TO HOOD BADGE = 51148132375"

/Chilly

"M Needs No Gimmicks"
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Ja lika som bak på gälarna dvs. 51 14 1 970 248 diameter 77mm. //Z3Kent

Min bil 2007
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.