|
|
|
|---|---|
|
Tja. Det började låta konstigt från min 318 e30 igår. detta hände när jag gjorde en vänstersväg med hastighet på 40 km/h o svängen var 90 grader. Jag trodde det var drivknutarna, men jag testade de men jag hade fel. Märkte senare att detta ljud kommer när bakvagnen skall släppa ( gå på bredsladd), och det kommer bara då man svänger vänster. Ljudet på minner om nåt tar i däcken. Inga klonk . Ljudet håler på till antingen bilen stannar helt eller så sväger man kraftigt åt andra hållet. Någon som har åkt på samma problem (fel)? | |
|
Hej. Jag har samma ljud på min 325 -87a. Började också låta när jag tog en snabb vänstersväng. Ljudet kommer å går, men låter bara vid gaspådrag eller motorbroms, frikopplar man så försvinner de direkt. Jag misstänker också drivknutarna eller ett hjullager, låter som det kommer från höger sida. De e klart irriterande........... Ska försöka lösa det när jag får tid, kommer du på va de e kan du ju raportera det. |
|
|
Polaren va med om samma sak typ... Det var handbroms vajrn som hade släppt ur plastclips fästete och låg i mot en indre ballansvikt på fälgen... När man gasade o bakänden skönkner så blev ju hjulvinklarna annurlunda o det tog i.... snacka om tajt :) ------ /Chrille Länk |
|
| Ska kolla upp handbromsvajren. Skulle inte förvåna mig, det är som om det sitter nåt löst, som skjuts åt sidan när man svänger snabbt och tar emot något. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.