AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.208

Konstigt ljud när man svänger. E30

M_
8
M_Racing
318is-89
Tja.
Det började låta konstigt från min 318 e30 igår. detta hände när jag gjorde en vänstersväg med hastighet på 40 km/h o svängen var 90 grader. Jag trodde det var drivknutarna, men jag testade de men jag hade fel. Märkte senare att detta ljud kommer när bakvagnen skall släppa ( gå på bredsladd), och det kommer bara då man svänger vänster. Ljudet på minner om nåt tar i däcken. Inga klonk . Ljudet håler på till antingen bilen stannar helt eller så sväger man kraftigt åt andra hållet. Någon som har åkt på samma problem (fel)?
Visa användare
19
- Ray -
525i Touring -92
325i -87
323i -85
Hej.

Jag har samma ljud på min 325 -87a. Började också låta när jag tog en snabb vänstersväng. Ljudet kommer å går, men låter bara vid gaspådrag eller motorbroms, frikopplar man så försvinner de direkt. Jag misstänker också drivknutarna eller ett hjullager, låter som det kommer från höger sida. De e klart irriterande...........
Ska försöka lösa det när jag får tid, kommer du på va de e kan du ju raportera det.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Polaren va med om samma sak typ... Det var handbroms vajrn som hade släppt ur plastclips fästete och låg i mot en indre ballansvikt på fälgen... När man gasade o bakänden skönkner så blev ju hjulvinklarna annurlunda o det tog i.... snacka om tajt :)

------
/Chrille
Länk
M_
8
M_Racing
318is-89
Ska kolla upp handbromsvajren. Skulle inte förvåna mig, det är som om det sitter nåt löst, som skjuts åt sidan när man svänger snabbt och tar emot något.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.