AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.018

Blinkande helljus

Sida 8 av 8
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jesperado: Kanske t o m två användare mindre, vem vet kanske är det en 750i från -88 som är den mötande bilen... Det vore ännu tråkigare. :/

roadZter
Perkka
Alla har vi olika körstilar..

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Jag fattar mig inte på folk! Kör man ung 100 på en 90väg och helt plötsligt har man en dåre med blinkande helljus och vill köra om!! visst varsågod kör om och det händer inte på några smala vägar utan breda! och sen ligger jag inte heller intill mitten linjen men dom fattar ändo inte det...sen börjar dåren köra om och det tar en j¤#%¤% evighet! sådana borde man förbjuda i trafiken!

MvH Bmw 4-ever

Länk
Jag tycker att det är väldigt få som inte flyttar sig när man kommer i +fart ger man en snabb blink från 100 meter så brukar det gå som en dans.
Men att lägga sig en meter bakom o slå på helljuset är bara provocerande.
Vi måste förstå att det är inte många som skulle ens fantisera om vilken fart vi har när vi kommer bakifrån.
Respektera de som har bilen till att köra från o till jobbet o aldrig kört över 120-140, min svärfar kör alltid om på högsta växeln o aldrig fortare än 120 DET är en skrämmande upplevelse kan jag lova!

Akta er för hojar som kommer i 200 runt kröken....
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag minns att jag åtminstone fick lära mig i körskolan att man skulle blinka till med helljuset innan man skulle köra om. Fullständigt idiotiskt tyckte jag då men gjorde som dom sa.
Å fortfarande en fullständigt idiotisk företeelse. Dock har jag gjort det nån gång när jag sett att framförvarande bil vinglat och verkat ha noll koll. Nej jag försespråkar blinkersen i alla lägen!
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Blinka med helljus är bra.
Perkka
Eftersom jag kör budbil ligger man ofta ute på t ex E4.. Ibland har man lite bråttom, och viker inte bilen framför åt höger blinkar jag med helljuset.. Dock ej så att jag bländar mötande..

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
om framförvarande "verkar ha koll på läget" anser ja att d räcker me blinkers o 286 hästar... man MÅSTE inte köra om me dålig sikt o möte...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.