AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.562

Har jag satt ut bilen i för högt pris.

bmw,m3
Hejsan!

Funderar på att byta eller sälja min bmw 750ia-95.

den är riktigt välvårdad och fungerar felfritt .

rikligt utrustad

rullat 20800mil servicebok

vet inte hur man kan länka till annonsen men den finns på www.bilannonser.se under jönköpingslän pris 79900kr.

finns ju många e38.or att välja på så priset är väl allt mellan 60-90 för ett fint och välfungerande skerpp, eller?

Mvh

ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Det enklaste är att titta på andra liknande annonser och jämföra,

behind a great man there is a great BMW
bmw,m3
Jo de är ju klart men man måste ju nästan se bilarna i verkligheten för att göra en korrekt bedömning även provköra dom finns ju mkt smått som kan skiljas ått.

någon som vet hur man länkar bilden?

kilroy
Kopiera in länken i besvaringsrutan...när du sen klickar "besvara inlägget" så kommer länken att visa sig som "LÄNK"...Mvh kilroy"Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningdags"

Scheckheft
Hej
Bilen ifråga:
Länk
Grundproblemet är att det finns så få köpare till E38 modellen plus att antalet importerade E38 är nästan oöverskådlig (nåja, liten överdrift).
Jag skulle vilja påstå att E38 modellen är iskall på marknaden. Gäller att ha tålamod vid försäljning. Tycker att du ska försöka med det utsatta priset. Tips: Lyft fram fördelarna med just ditt exemplar (dokumentation, välvårdad mm), rätta till stavfelen så ger det ett seriösare intryck.
Lycka till

Mvh
Scheckheft

bmw,m3
Hej!

Tack för länken.

Jag är nöjd med bilen men man är ju alltid sugen på något nytt , men någon panik har jag inte för den delen.

Tror nog att den är rätt kall på marknaden men finns väl alltid någon som vill byta upp sig eller är i behov av pengar så vi får se vad som händer.

Mvh

En nackdel är högst sannolikt också att bilen är väldigt nyligen importerad. "W" är mycket nytt. Själv undviker jag dessa då säljaren i regel är ute efter att tjäna pengar(inget fel i det), men antagligen har prioriterat det framför att hitta en riktigt bra bil. Hoppas att du kan sälja din bil, dock är det som "Scheckheft" säger, det är trögt att sälja e38, ingen 10år gammal lyxbil är iofs speciellt lättsåld fö.

bmw,m3
Hej! jo den är ny imorterad 2004/08, för min del spelar de ingen roll om den är svensk-eller tysk såld.Men de är ju vad jag tycker, bara man kollar upp bilen nogrannt innan köp så brukar de bli bra.

Men nu i dessa tider så lönar de väl sig knappt att importera en gammal -95 finns väl så många av dom nu på hemma-plan så de är väl bara å söka så finner man.

Mvh

öv
22
över alles
525i Touring -04
Hej,
varför sälja den fina bilen?

Ett litet tips. Ta inte med självklara saker som servo, c-lås etc. i annonsen. Jag gjorde tvärtom. När spekulanter ringde på min bil och efter en stunds snack frågade de om det fanns GPS NAV. så svarade jag, -Ja.
Gissa om de blev positivt överraskade.
Radar man upp allt som bilen har så frågar de oftast om det som inte står med. Då måste man svara med ett nej - negativt svar.

Tar man istället bara med ett par saker (typ taklucka, cd) så får du en massa frågor som du kan svara " -Ja, det finns" .
Ett positivt svar.

Sedan så måste du be någon att korrekturläsa din text.

Good luck
bmw,m3
Hej!

Jo jag skriver utan att läsa texen efteråt så de blir fel för jämnan.

Är bara sugen på nåt nytt, denna bil är den som jag ägt lägnst så de är dags för nåt annat.

Mvh

bmw,m3
Hej igen!

Fick ett konstigt bud i dag.

en som ville byta sin bmw 850-94 14500mil i bra skick, blev ju genast intresserad men efter en stund kröp de fram att den knackade lite från motorn men de va bara att byta olja sa han, så jag sa bytt olja så gör vi affär, han blev sk.t sur å la på luren, men de hade ju varit en bra affär om den hade varit helt ok.

Mvh
hehe skulle vilja se 850 gubbens min när du sa det :D

ska det åkas ska det låtas 2 som 4 hjul
bmw,m3
Hej!

Är de någon mer som märkt hur svårt de är att sälja sin bil?

fått en hel del bud men inget som jag varit nöjd med.

60.000kr som högst ska man verkligen sälja den för dom pengarna?

Mvh

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Den är väl förhoppningsvis i bättre skick än 525IX som du lurade mig att åka 120mil för#%&.O nej jag är inte intresserad av att köpa "din" bil även om nycklarna passar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.