AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.908

e30 325 vs e36 325

Sida 2 av 2
jimmy/bmw
mm om du kollar längre ner i modellguiden så ser du ett 0-100
test av teknikens värld !!

Ok, Jag VET! Av egen erfarenhet!
Har kört mot både E30 325 & M3
Och jag har en E36 325 Coupe! Med stark diff (dvs inget hjulspinn i starterna!)

Det jag VET att En E30 325 kan gå lika fort som en 325:a E36 om den körs på rätt sätt!!!
Och Vet även att en M3 E30 drar en E36 325 då jag har kört 201m mot båda dessa!
Dock var E30 325an smått preppad med vassare kammar osv... Så den gick FINT! Drog mig med ca 1½ bil längd! Så kan tänka mig att en vanlig 325 E30 går rätt lika med en E36 325!
Dock har inte E36 ett suck att sätta emot en E30 M3! Den går o går och väger ett par hundra kilo mindre!

MEN Vilken bil som vinner beror mkt på hurdan start man får och när man växlar, Dvs MKT hänger på föraren!

Så Du behöver nog inte bekymra dig över att bli dragen av en E36 325 om du köper en E30 325 då alla bilar går lite olika, dvs olika förare... vissa kan dra dig, du kan dra vissa!

Shake That Ass
Btw... Alla kan dra en snabbare bil om man kan köra bil... Har tagit såååå många potenta bilar med min 325:a... V70 T5, 940 Turbo med chip osv, V40 T4... Och ALLA dessa ovannämda bilar har större motor effekt än min orginal 325...
Skillnaden var den att jag kan min bil, Vet vilket varv jag ska släppa kopplingen för att få en dunderstart!
Kan nog enbart säga att ajg drog dessa bilar BARA pga att jag vet hur min bil fungerar som bäst!
Vilket dom tydligen ej gjorde!
Tex... Ofta att man drar en små trimmad 940 turbo med 5 bil längder på 201m?! Den har bakhjulsdrift mm... uppskattningsvis ca 215hk...
Så tänk inte på effekten så mkt, Utan dra ut på natten vid röd ljusen vid nåt lungt ställe och öva starter då lampan skiftar om till gult eller grönt! Lär dig din bil innan du ska börja rejsa, annars kan det sluta jävligt olyckligt!
+ att du kommer att ha så mkt roligare om du vet bilens begränsningar!
Har sett folk med 540 torska mot diverse skitbilar... Varför?
För att dom ej kan starta från stillastående... dom ligger på 1000rpm och förväntar sig hjulspinn när dom släpper kopplingen! Bilen hoppar då bara ett skutt framåt och allt momentum har gått åt skogen, bara att börja slira med kopplingen för att få vridet tillbaka och gasa!

Halva racet är hur du kör, Sen andra hälften beror på din bil!

Shake That Ass
jimmy/bmw
"slim_m"
varför känns det som jag tror mer på ams och teknikens världs testar än dina

"jimmy/bmw"
Ja upp till dig att tro på mig om du vill... ingen tvingar dig!
Talar bara av egna erfarenheter!

Shake That Ass
"jimmy/bmw"
Förklara det här då...
E36 325 mot en Golf III Vr6
325 gör 0-100 på 7.9sek
Vr6:an 0-100 på 7.6sek...
Hur kommer det sig då att en 325 drar en vr6?
Ni alla kan titta på era siffror ni ahr på papperet... Jag kollar på varvmätaren när jag kör och inte på vad fabriken säger hur fort det ska gå!

Shake That Ass
jimmy/bmw
hur vet du det så bomb säkert da ??
kom inte å säg att du har tävlat mot en för du verkar ju var en världsmästare på att köra !!

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Slim_m:

Har du några tider på 201m att presentera för oss?
Nils P. Hult
Vad hag har hört av mina bmw-vänner är att e30 betraktas som allmänt skönare än e36. Antar att det är en het fråga? Skulle va kul att göra en omröstning: Vilken bil gillar du mest: e30, eller e36? ;)
ve
222
vevarsel
328 Touring - 96
E 30 givetvis!! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.