|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 324td som är uppskruvad och modifierad. Har just nu 524ans turbo och den klarar inte mer än ca 1.3 bar. Min bränslepump klarar att leverera diesel för 1.7 bar. Så min fråga är: Kan man ha en bensinmotorturbo på en diesel? hur kommer det att bli om jag sätter på tex ett Viggen agg? Kommer det högre kompet att döda turbon? Nån som har testat? MVH Daniel - Hög fart spar tid | |
|
en diselmotor är snällare mot turbon än en bensinare, pga att avgastemperaturen är mycket lägre. så det ska inte vara några problem! kompressioenen i motorn påverkar inte turbon |
|
|
Tack för ett bra svar. Då ska jag börja leta efter ett som kan passa. - Hög fart spar tid |
|
|
turbon klarar av det men inte wastegaten byt den |
|
|
----> Helgonet Har du nåt förslag på en wastegate som kommer att fungera bättre? - Hög fart spar tid |
|
| wastegaten: kan du ju ta från din gamla turbo som sitter på nu. om den passar. | |
|
du kan känna på den den ska gå väldigt tungt att dra ut annars är den slut eller så är fjädern paj |
|
| kan man inte sätta dit en fjäder som drar tillbacka W-gate armen? en bromsfjäder ex? | |
|
Porsche Daniel: Hoppas du vårdar Samuels gamla pärla ordentligt, och trimmar så mycket du kan.. ;) Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.