|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Ngn som vet från vilket år/ månad som 750/E 32 lev med 4-kolvsok fram? MVH /// Paap Reeder |
|
Jag misstänker att du ska uppdatera bromsarna på din e-28 535á. Jag har för mig att dom kom på 90 och nyare, 4kolvs oken var ett extra utrustningspaket det sk autoban paketet.Skivorna är också lite grövre/större än på std e-32 750, i stället för 302x28mm så är dessa 324x30mm.Det packetet är ovanlig på svensksålda bilar. Om du ska ha på 4kolvs ok så plocka samtidigt huvudcylindern från en 750, och ska du gå ett steg till i rätt riktnig så plocka oken bak från en 740/540 och m5/540 skivorna...du får kanonbromsar på bilen med en sådan här uppdatering. |
|
|
Jag har 4-kolvsok på min -91. Jag tror att det kan ha kommit på slutet av -90 eller början på -91. Har sett en -90 på verkstad som inte hade 4-kolvsok, det var enkelt på den. //Schnitzer |
|
Paap Reeder |
Hej! Tack för info. Har sett många 89-91 både med å utan dessa ok varför jag undrade. Autobahnpaketet förklarar det hela. Skall inte bygga om men köpa en 750 varför jag tror att man särskilt på L bör ha litet större skivor. MVH /// Paap Reeder |
|
Hej grabbar fyrkolvs-oken är från mån 8 -90,vid ev köp kolla chassinr mot BMW-SOLNA. M.V.H JAWEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.