AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.236

Är det här en bra äffär?

Tjenare alla kunniga!

Nu är det så att jag har fått ett erbjudande att köpa en bmw 525i,av en kompis.
Det är en 93-års modell,har gått 16600 mil,och verkar vara i ganska bra skick..
Han vill ha 28 000kr för den,tror ni att jag gör en bra äffär,eller blir jag lurad?

Kan inte så mkt om bilar,har haft körkort i ett halår nu,men blev lite sugen på den..

Tacksam för svar!!

MVH
Rogge

st
13
sterre78
520i -88
verkar ju inte helt i överpris..har den i fylld servicebok?
st
13
sterre78
520i -88
kan säkert hitta billigare men med mer mil på mätarn..
Det finns inga bra bil affärer, bara mer eller mindre dåliga tyvärr...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Gasar-Magnus: Lite dåligt inlägg kanske? Killen undrar en sak, om du inte vill svara på det eller inte kan så skriv inget då....?

Rogermore: Om bilen rullar som den ska och milen stämmer är priset helt OK...Vet du något om utrustning på den? Skinn? AC?
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
16600 mil låter som få mil för en 12 år gammal bil. Kolla det noga. Finns det bra dokumentation på bilen och om den är i bra skick så är det bara att slå till.
e34brilliant: vad är problemet?? killen frågar om det är en bra affär och jag svarar på det ... men jag kan väl utveckla mitt svar om det känns bättre för dig då...

Det finns inga bra bil affärer så enkelt är det och ju billigare bilen är i förhållande till "normalpriset" deto sämre affär brukar det vara...
Som sagts innan låter det väldigt lågmilat, det gäller ju att bilen skick svarar upp till körsträckan, att äga en 525 kan vara tämligen kostsamt för en ung man med nytt körkort.. kolla innan köp

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Det finns inga bra bilaffärer.....hmmm sluta dumma dig Gasar-Magnus logga ut om du är på dåligt humör.

Rogermore: jag tycker det är en bra affär om bilen är "rostfri", och motorn är frisk.

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
Visa användare
125
Loctite
540iA -93
Om den är i normalt bruksskick så är det bara att köpa. Skulle jag gjort om jag behövde en bil. Priset är helt ok även om jag inte tror en sekund på milen.
ok...Tack för tipsen grabbar!!! Bye the way..Måste bara kolla om det finns nån servicebok,annars kan det väl vara lite risky,eller?Bilen är rostfri,och jättefräsch annars,sen vet jag inte heller om kamremmen är bytt på den...Jaja,får väl ta reda på det...och försöka pruta ner till 25 000kr..

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Bilen har kamkedja och behöver ej bytas annat än om bilen gått långt, stämmer 16600mil så har den kedjan långt kvar.
Visa användare
234
BarablåBMW
635CsiA -88 sedan -96
Jag skulle inte köpa bil av en kompis! Det är lätt att det blir ovänskap om det blir något fel på bilen!

Vixit, dum vixit, laetus
Iv
51
Ivrige Ivar
520i-88 e 34
Jo jag håller med.
Har köpt en bil av en kompis engång och det va inte kul när motorn rasade efter 2 månader.
Han hade ingen garanti och det va ju en gammal bil så det var bara att hitta en annan och skrota den.
Men om du köper från en "kompis" så borde han ju beretta om det är några fel eller brister på den.
Priset är det ju inget fel på.

Går säkert snabbare änn 130 men varför?
Äh..vettefan om jag vågar köpa den
...tänk om motorn rasar helt plötsligt eller den blir stulen...

trafikförsäkringen kostar 3000 om året(tänkte ta en sån),halvförsäkring över 10 000 om året(dyrt som satan).
.hmmm..måste ta en tänkare...Trafikförsäkringen täcker ju inte om det blir inbrott eller så.Fast den har ju larm,och nåt "stopp"som gör att det inte går att köra med den..

HJÄLP MIG GRABBAR,HAR ÅNGEST NU!!!!Vill ju ha den,men är rädd att nån jävel pangar sönder rutan och förstör

19
231
1995
BMW 740ia - 2000
BMW 850ia - 1993

Ett gott råd är att gå på din känlsa för bilen, känns den bra, ser den bra ut och uppstår det heta känslor är det bara att köpa, jag sålde min rishög en gång när den rullat nästan 40 000mil och den rullar fortfarande 7år senare...
Bi
41
Bigblock
Skoda Fabia Combi -04
Chevrolet Camaro -75B
Hyundai Tucson -06
Rogermore: Jag gav 35000:- för min 525i förra månaden (bilhandlare). Imp. -96, 18000 mil, fullstämplad servicebok, allt utom skinn o lucka, ägare senaste 5 åren 68-årig man. Jag är 4:e ägaren... Med tanke på nybilskänslan så verkar mätaren oskruvad. Bilhandlaren bytte LMM och lambda samt besiktigat (rent papper). Om din kompis bil känns OK när det gäller mätarställning och service så tycker jag inte du ska tveka, priset ligger rätt. Visst kostar ägandet en del men du får mycket tillbaka i form av körglädje, du kommer att njuta varje sekund... Klipp till!

BMW = Fingerspitzgefühl
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Som alla andra säger, känns bilen bra så köp den! Men tar väl alltid någon risk när man köper privat, Vad som helst kan gå sönder på en bil ju!
Eftersom det är din kompis som säljer bilen så fråga honom om du kan ha den i 1-2 dagar och köra den så märker du hur bilen är både vid kallstart och varmstart osv!
Köper du bilen tror jag knappast att du blir missnöjd eftersom e34 är något enkel att meka och är en av det bästa bilarna som byggts!
Lycka till!

MvH Bmw 4-ever
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Äh Rogermore, köp inte sånt gammalt sunk. Öppna lädret och köp en ny M5a för 1.000.000 med lite extrautrustning.

Skämt åsido. Priset låter ok och du kan ju köra den i 10 år till och till 30.000-40.000 mil. Hela bilen kostar ju mindre än lite extrautrusting till en ny bmw. Kryssa i för en extra lampa i askkoppen och lackade backspeglar så kostar det lika mycket som heal den här 525an.
Tack grabbar...jag älskar er!!En fråga bara...Vad menas med stöldspärr?Han sa att bilen hade en sån.

MVH

Rogge

Han menade nog start-spärr, även känt som immobiliser (stavning) Den stänger av tändning/soppa osv... så det inte ska gå att starta den, detta finns inbyggt i stora färddatorn. Finns även i de flesta eftermarknads larm nuförtiden.

Länk min pärla
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.