|
|
|
|---|---|
| min motor varvar inte mer än 6500 det ska va någon kabel jag glömt koppla in någon som vet, moton är en s38/b36 i en e30 | |
|
Är det inte varvstoppet som slår i, dvs. 250km/h spärren. |
|
|
Har hört talas om att M5-motorn gör så om den inte får sin hastighets-signal, tydligen är inte E28:ans signal kompatibel med styrboxen, så antagligen kan du inte använda signalen från E30:n heller. Ska finnas trimchip med borttagen hastighetsspärr som löser det hela. Alternativet är nog att försöka använda delar av E34 mätarhus och lägga nånstans så att du får en signalomvandlare. Originalsignalen från bakaxeln ska vara den samma, det är i mätarhuset det skiljer. |
|
| är det inte någon som har ett kopplings schema över motorn på SVENSKA | |
|
hej Hade samma problem när jag kopplade in min 3,8 bilen går på något nöd program och går fett som en gris,och varvar ca 6500 blir en betydlig skillnad i prestanda när du löst signalen. Mvh Christer www.volvobmw.com |
|
| hej christer hur löste du det jag har letat över allt men inte hittat nått BMW är ju inte intreserade av att hjälpa till | |
|
Hej Har en kompis som är extremt duktig med el så vi kollade hur signalen så ut efter instrumentet och sen så gjorde han en box som omvandlade volvons signal så den blev som bmws sen så funkade det utan problem.du får försöka hitta vad det är som gör om signalen i instrumentet och använda den delen,det är ju enklare för dej som har rätt bakaxel från början,volvon har ju induktiv givare och bmw har hall givare. Mvh Christer www.volvobmw.com |
|
|
hej christer du råkar inte ha något elschema, har hittat på tyska men fattar inget av det mvh peter |
|
|
Hej Jag var hos bmw och fick låna deras pärmar som jag kopierat så jag har el schema någonstans,jag ska titta i garaget och se om jag hittar min pärm,fick kopierat till både 3,6an och 3,8an. Mvh Christer www.volvobmw.com |
|
| vore jätte tacksam om du ville kolla det, om du hittar det kan du maila det till mej eller nått. tack på förhand | |
| är det ingen som vet om det går på nått annat vis det är ju många som bytt motor till s38 och dom klagar ju inte | |
| du behöver ett chip utan toppfarts spärr... | |
| men det moste gå att lura boxen utan chip, dom är ju svindyra | |
|
haha nu går den ju 7400rpm som en klocka utan chip eller eller annan dynga... |
|
|
P_J --> Du kunde ju vara fin i kanten och även förklara varför den går som en klocka... D.v.s. hur du löste det hela... //Kalle 528i -86 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.