AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.458

Svensk Alpina klubb eller liknande?

Sida 1 av 2
Jag undrar om det finns någon klubb eller liknande för dom som åker Alpina?
Nej det finns det inte, Men Alpina Gemeinschaft har en filial här i norden som Ando Gunnarsson håller i.

Han figurerar här under namnet A.G och lär säkerligen skriva i den här tråden så småningom.

Mvh
Ola Thomasson
Alea iacta est, the dice is rolled
Fast det vore kul med en svensk alpina-klubb.....

Billy B-10
Länk
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Angående en svensk "Alpina klubb" så hänger det som vanligt på en sak , det krävs att några seriösa entusiaster tar tag i "ärendet" . Om man tittar på antalet Alpina bilar i Sverige så bör det finnas förutsättningar och underlag för en liten klubb !

Jag kommer att anordna en ALPINA / M träff i Skokloster den 21 Maj , kanske kan det bli ett frö till en klubb , vem vet ! hoppas i alla fall att det dyker upp många fina Alpinor ( och M-bilar)

Hälsningar
Ando Gunnarsson

Ando?

Skokloster låter mycket intressant, jag skriver upp den 21:a i min kalender :)

/Marcus
Kan ta på mig att fixa en bra hemsida för klubben med forum, gallery, egen sida för medlemmars alpina, onlinepublicering etc

Har vi något domännamnförslag?

alpinaboard.se
clubalpina.se

Låter intressant, ett bra namn är svårt men alpinacs.se/com/org och lifta lite på bmwcs så det blir Alpina Club Schweden

Mvh
Ola Thomasson
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Bimmer8 och Ola , har ni möjlighet att närvara vid träffen den 21 maj ?

Hälsningar
Ando

Läter ju riktigt bra d där både me klubb och träff:)
Ja e på!
Länk
mhv Mattias
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Synd att man jobbar då!

Om det kommer att bli nån mer träff i sommar så kanske jag kommer förbi!
Trots allt så är ju inte ca 40 mil enkel resa som jag har till Skokloster så långt!
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Vore typiskt om ni startade klubb nu när man sålt sin Alpina!

-( SKYLINE POWER )-

MVH Alecci
Efter en helg med ett enda stort leende (hämtade Alpinan i fredags) så är man tilbaka i verkligheten ett tag.

Har registrerat alpinacs.se och mailat med A.G
Vet inte om jag har möjlighet den 21 Maj, men det är väl ett lämpligt tillfälle att utse styrelse, snacka ihop sig mm.

Lägger upp en non-public hemsida någon kväll under veckan, maila mig om lösenord för testkörning. Mailadres: marten@alpinacs.se
Hej på er!
Jag säger bara ÄNTLIGEN

Mvh.Morgan
Alpina Gemeinschaft
BMW CS
Det här ska bli mycket roligt framöver!

Mvh
Ola Thomasson
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Alla Alpina entusiaster är Välkomna till Skokloster Länk Lördagen den 21 Maj klockan 12.00 så kan vi tillsammans försöka få till en grund för en liten klubb !

Hälsningar
Ando Gunnarsson

Ando!

Det låter kanonskoj med träffen, hoppas vi får fint väder också!

Ang. klubben är jag lite orolig att det är som många föreningar, man får ett par eldsjälar som jobbar på i ett par månader tills intresset börja svalna och inga andra ställer upp..

Det gäller väl att ta det lilla lugna och se att det faktiskt finns ett gott medlemsunderlag där också medlemmarna kommer engagera sig, inte bara hänga med.. Annars är det nog svårt att få en klubb att hålla längre än något år.

Det blir lite samma syndrom som det var med hemsidor för 5 år sedan, alla skulle ha en och skrev massor de första 4-6 veckorna, sedan stannade de av och förblev ouppdaterade.
Så vill vi inte ha det! :)

Men, träffen blir säkert rolig oavsett, sedan får man se hur intresset för en klubb är! (Ett alternativ kanske skulle vara att gå in som sub-sektion till CS? Därmed slipper vi undan allt administrativt tjafs)

/Marcus
Bmwcs# 4680
Darklight, kan stämma in till viss del i ditt resonemang.

Men jag tror att man kan hålla en rätt god nivå ändå på uppdateringar genom att Bimmer8s förslag bygger på att användare själva kan ändra information om sin bil och dessutom ladda upp bilder och på så sätt så är det lättare att hålla den vid liv än om man använder en modell där det krävs moderatorer för att ändra minsta lilla sak.

Jag har nu min bil uppe på en del olika webbsidor som fungerar på ungefär samma sätt som bimmer8s tanke, problemet är bara att de sidorna är så pass "mångkulturella" alltså det är svårt att hitta andra entusiaster att ha en bra konversation med. Skulle de här bli verklighet så kommer jag sluta uppdatera alla andra sidor och fokusera på www.alpinacs.se.

Mvh
Ola Thomasson
Ola: Jo, visst kan det stämma till mycket stor del, när det gäller datorer och gemenskapen via Internet, att om användarna får vara med mer aktivt så ebbar det inte ut lika lätt...

Däremot skall ju inte klubben bara vara ett nytt Autopower utan en klubb som skall fungera fristående från Internet, det är nog där som man märker engagemanget hos medlemmarna tydligast...
Att ha en forum för att diskutera bilar med varandra är ju bara en liten del av vad klubbverksamheten innebär....

/Marcus
Jo men ett väldigt bra sätt att få bollen i rullning. Man måste ju börja någonstans var det någon klok som sa.

Mvh
Ola Thomasson
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
Vad trevligt med en Alpina sida.

kommer skicka bilder på min så fort jag tagit fram den och fotat:=) lägger nog upp den på autopower med!

"ALLT ÄR INTE PÅ RIKTIGT"
Tänkte bara tala om att hemsidan är på g
Kanske i slutet av helgen kan det vara dax för provkörning. Mailar ut till alla som hört av sig då.

Finns det några bra förslag på rubriker så är ni välkomna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.