AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.432

Rimligt pris för lack av E46 M3 vinge?

Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Vad e rimligt att ge för att lacka en sån. Med kvitto eller utan spelar ingen som helst roll...

nån som kan ge mig nått billigt bra ställe i HBG-området?

mvh Daniel

Mr
156
Mr Big
320 Touring -00
E det den lilla läppen du skriver om. Varför inte lacka den själv? Du behöver ju inte vara proffs för o lacka en sån liten detalj. Jag har lackat mycket. Köper en special cap o sätter på burken som sprayar fint.

Sp
3.093
Spajjjs
Mr Big: jo funderar faktiskt oxå på att göra detta själv. Vad är en special cap? Kan man åka till BMW o köpa rätta färgen direkt från dom? hur mycket färg kan behövas? nått annat man borde tänka på?

mvh Daniel

E
1.156
E
320 ci cab -04
Lacka själv med spraybomb? Jag har lackat rätt mycket eftersom jag bygger radiostyrda modellplan, jag har lackat X antal "vingar" och framförallt flygkroppar till mina flygplan. (ca 20 år) Jag får det inte perfekt med spraybomb, det blir alltid värdelöst dåligt och håller dåligt.
Regel 1 tvåkompfärg är det som gäller.
Regel 2 riktig spruta, rätt inställd (det tar ett tag att lära sig ställa in en spruta med rätt lufttryck och allt.
Regel 3 rätt mängd förtunning, färgen skall vara som mjölk i konsistensen
Regel 4 utan en riktig lackbox blir det aldrig bra.
Regel 5 att använda en spruta rätt är ett hantverk, det kräver kontinuerlig träning och mycket erfarenhet.

Numera lackar jag aldrig med annat än tvåkomp billack med spruta- aldrig.

Mitt råd, åk till en mindre lackverkstad med vingen i handen, när du förarbetat vingen 100%. Försök att få fatt i någon "bakom kulisserna". Räkna med att få betala ca 1 k, då är det billigt. Bara riktig färg kostar mer.

E
Spajjs: Vänd dig till Lacktyl i Ängelholm, eller prata med Palle.
De kommer inte bli bra om du gör de själv. Krävs mjukgörare osv för att lackera på plast.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Jag gav ca 1700:- för "läppen" inkl lack hos BMW Äholm.

Tror att det var Lacktyl som lackade den, det var iaf de som satte den på plats till mig.

/ Joakim

Länk
Den där lilla läppen lackar du själv. Åk till BMW så får du två sprayburkar med rätt färg.

...........

Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
fick betala 800kr för att lacka speglarna och vingen

Länk
Sp
3.093
Spajjjs
Har idag varit på BMW och köpt färg. ska försöka ge mig på det själv. Eller min farsa ska det iaf.

för övrigt så kortade färgen samt klarlack 139:- på BMW i Hbg..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.