|
|
|
|---|---|
|
Vad e rimligt att ge för att lacka en sån. Med kvitto eller utan spelar ingen som helst roll... nån som kan ge mig nått billigt bra ställe i HBG-området? mvh Daniel | |
|
E det den lilla läppen du skriver om. Varför inte lacka den själv? Du behöver ju inte vara proffs för o lacka en sån liten detalj. Jag har lackat mycket. Köper en special cap o sätter på burken som sprayar fint. |
|
|
Mr Big: jo funderar faktiskt oxå på att göra detta själv. Vad är en special cap? Kan man åka till BMW o köpa rätta färgen direkt från dom? hur mycket färg kan behövas? nått annat man borde tänka på? mvh Daniel |
|
|
Lacka själv med spraybomb? Jag har lackat rätt mycket eftersom jag bygger radiostyrda modellplan, jag har lackat X antal "vingar" och framförallt flygkroppar till mina flygplan. (ca 20 år) Jag får det inte perfekt med spraybomb, det blir alltid värdelöst dåligt och håller dåligt. Regel 1 tvåkompfärg är det som gäller. Regel 2 riktig spruta, rätt inställd (det tar ett tag att lära sig ställa in en spruta med rätt lufttryck och allt. Regel 3 rätt mängd förtunning, färgen skall vara som mjölk i konsistensen Regel 4 utan en riktig lackbox blir det aldrig bra. Regel 5 att använda en spruta rätt är ett hantverk, det kräver kontinuerlig träning och mycket erfarenhet. Numera lackar jag aldrig med annat än tvåkomp billack med spruta- aldrig. Mitt råd, åk till en mindre lackverkstad med vingen i handen, när du förarbetat vingen 100%. Försök att få fatt i någon "bakom kulisserna". Räkna med att få betala ca 1 k, då är det billigt. Bara riktig färg kostar mer. E |
|
|
Spajjs: Vänd dig till Lacktyl i Ängelholm, eller prata med Palle. De kommer inte bli bra om du gör de själv. Krävs mjukgörare osv för att lackera på plast. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag gav ca 1700:- för "läppen" inkl lack hos BMW Äholm. Tror att det var Lacktyl som lackade den, det var iaf de som satte den på plats till mig. / Joakim Länk |
|
|
Den där lilla läppen lackar du själv. Åk till BMW så får du två sprayburkar med rätt färg. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
|
fick betala 800kr för att lacka speglarna och vingen Länk |
|
|
Har idag varit på BMW och köpt färg. ska försöka ge mig på det själv. Eller min farsa ska det iaf. för övrigt så kortade färgen samt klarlack 139:- på BMW i Hbg.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.