|
|
|
|---|---|
|
Jag räknade ut vad bmw:n hade tagit vid stadskörning...en fulltank tog den 1,15 i snitt!!! Jag trodde den skulle ligga på 1,5 iaf!Man har ju haft rätt tung högerfot,,så inte tar dom mycket fast dom har lite kraft! Mvh Marcus | |
|
Kan tillägga att detsamma gäller för 325 E30. Aldrig under, men inte så värst mycket över litern vid stadskörning. Jag har i och för sig inte särskilt tung högerfot (väldigt sällan över 3500), men jag gråter inte när jag tankar i alla fall. MfG, Klaus. www.klangkraft.com |
|
|
--> Klaus F*n mannen, din bil kommer att sota igen. Tryck till på den där pedalen som e längst till höger :-) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Jag tycker att det väsnas så j*vligt om man går högre än 3500... :) Men du kanske har lust att sota ur den nästa gång jag kommer förbi garaget???? God natt! /Klaus |
|
| Jag har kört min bil på 0.78 (nej inte bara från macken och hem). Det är dock den enda gången detta har hänt (pga snöoväder). Men skitsnack att man inte KAN köra snålet. Det är högerforten som styr :) Ganska bra efter 60mil och stadskörning i gbg/karlstad :) | |
|
Till Klaus: Du vet väl att en bmwsexa börjar låta gott först efter 4000-6700rpm! E bare å gasa! sickan |
|
fradric |
Jag älskar att hänga på varvstoppet!!!!!!! |
leino |
jag körde 10mil 90-110km/H då tog min 325ia (stora automaten) 0,72 bmw 4ever |
mackan 325 |
ni gasar för dåligt!! min har aldrig dragit under 1.2 ge gärnet!! |
|
När jag körde hem min pärla från München så drog den 0,78 i 140 och 0,87 i 120, enligt soppaförbrukningen (antal körda mil kontra antal tankade liter) vid tankstoppen. Verkar som motorn jobbar bättre när den har lite varv..?! www.malte-racing.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.