|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Måste byta tank på min bil eftersom den läcker om man tankar mer än ca :20 liter. Min bil är en 318-89. Hittade en tank som tillhörde en 318is-90.men blev lite osäker om det skulle passa. Någon som kan mer om detta än mig. | |
| -84 tom -87 har väl 55 liters plåttank och dom nyare har väl plast, ska nog vara samma på din och den nya du har hittat.. om jag inte är helt ute och cyklar.. | |
|
Även den nyare varianten är i plåt, i M_Racings fall så passar det att byta från en -90 till en -89. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Det finns två tankstorlekar till E30. En 55 liter och en på 65 liter. Den mindre 55 liters fungerade på min 318is. Om du inte har tillgång till riktig billyft så rekomenderar jag att du lämnar bort jobbet. Det är rätt mycket som skall bort innan du kommer åt tanken. E |
|
| Visst, jag kommer lämna ifrån mig jobbet till mekaniker,men vi var lite osäkra på om den tanken skulle passa. Men vilka bmw är det som har 65 liters tank,som inte kommer passa på min. | |
Lundqvisten |
E30, 320ik-325iK, 1988-90. har alla den stora 65L tanken. |
| Finns det plasttank till e30? Borde spara lite vikt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.