|
|
|
|---|---|
|
Med förundran inser man att det verkar finnas hur många som helst som har problem med fläktar och styrenheter som lägger av på senare modeller av 3-serien. Så även jag! Det verkar finnas två huvudspår till lösningen; 1)Byt Styrenhet och 2)Trasigt/glappt fläktmotstånd. Själv tänkte jag i alla fall kolla motståndet, kan dock inte hitta det. Jag har sett två olika anvisningar för var det skulle sitta, på förarsidan över gasreglaget (under plastkåpan) eller bakom hanskfacket. Efter att ha rivit loss både plastkåpa och handskfack utan att hitta det j-a motståndet börjar man tröttna....Finns det någon som med säkerhet vet exakt var detta motstånd sitter? Det kanske är så att det inte är antingen eller motstånd eller styrenhet, utan båda två delarna som tillsammans utgör problemet? Tobbe | |
|
Jag bytte mitt motstånd på Wölkes Bil i gbg för två veckor sedan, det satt uppe vid rattstången.... Sen gick fläkten fint igen!! Lycka till! //tobbe |
|
|
Bytte på en 325ic-93 där fläkten endast gick på högsta läget. Där satt det instucket på högra sidan av mittkonsollen (sett från passagerarplatsen, vid vänstra benet) en bit upp. Fyra (fem?) sladdar går in. Det går att följa dem från fläktreglaget. Man kunde inte se ngt defekt på det söndriga. Mvh, Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.