|
|
|
|---|---|
|
ska köpa däck till en uppsättning krysseker originalfälgar, 14". Utbudet är inte alltför stort när det gäller bra däck i dim 195/65 så jag kollade på 195/55 och hittade följande: Länk Länk Någon som har något att säga om dessa två olika däcken? bra, mindre bra? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." | |
| Men, kära Du, Du kan inte ha 195/55-14 på Din is, det är ju små skottkärrehjul... För att inte ändra omkretsen alltför mycket bör Du nog hålla Dig till 195/65-14 eller gå upp till 15". Jag kör 195/55-15 på vinterdäcken och 195/60-15 på sommarn och det ser rätt lagom ut och finns mycket bra däck att välja på. Ska Du köra budgetvarianten är det bättre att Du kikar på 185/65-14 eller 195/60-14, de blir lite små de också, men går ju hyfsat iaf. | |
| Kollade dackonline och för under 700kr/st får Du bl.a. Barum Bravuris, Toyo, Semperit och några andra bra däck i 195/65-14. | |
|
Har haft uniroyal på min senaste två bilar och varit mycket nöjd med dem. Billiga OCH bra. 195/55-14 tror jag blir alldeles för litet. Satsa på 195/65-14 eller 195/55-15, beror ju på vad du har för fälgar. 205/55-15 funkar också, men de blir rätt stora. |
|
| 225 minst om man ska rejsa lite :P | |
|
Jag har 195/65 15" på min, är det orginal dimensionerna? Tycker den är väl tungstyrd när man fickparkerar så jag funderar starkt på att lägga på 185/65 fram och för att få samma rullomkrets bak men ändå lite fetare stuk blir det 205/60 bak. Men om inte 195/65 är standard dimension för 15" får jag räkna om, har gärna lägre profil. Fredrik M |
|
|
Har nu köpt 195/60 R14. Väntar bara på att få dom levererade hem. Det blev Continental PremiumContact för min del denna gången. Svårt att veta vad man ska välja. Tog dessa och hoppas att dom fungerar hyffsat, Ska ändå köpa R-däck till nästa sommar.:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Fredrik M: Hur får Du plats med 195/65-15 på en E30??? Jag kör med 195/60 och de tar i ibland och 65 profilen är ju nästan 20mm högre...! På en 316i som jag hade tidigare gick det inte alls att svänga med 195/60, men min 318 är lite sänkt så det går bättre... Andersson_CSI: Tror Du har gjort ett bra däckval Conti PC är mycket bra däck, tänkte jag skulle ha såna nästa gång. Berätta gärna hur de blev sen. |
|
|
mr.christian: jo jag hoppas att det blir bra, återkommer med info om hur dom fungerar. Anledningen till att det blev 195/60 istället för 195/65 var den stora skillnaden i pris. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
mr. christian, det fyller upp bra och är väldigt tight på vissa ställen. Men inga problem med att det tar i någonstans. Verkar som föregående ägare lagt på fel dimensioner? Isåfall skall jag ju ha 195/60 istället. Fredrik M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.