AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
971

Spec, ny 530i - synpunkter?

Hej hopp!

Står i begrepp att beställa följande nya bumse:

530i Touring (nya motorn)
Silvergrå lack med beige dakota läder

ZRP Advantage paket
stöldlarm
takrails
dryckeshållare
skidsäck
ZRS Comfortpaket (i kombination med 337)
armstöd
pdc
xenon
klima+
dakota läder
337 Sportpaket
sportchassie
kjolar
lädersportratt
shadowline
sportstolar
antracit-tak - går ej att slippa :-(
18" 135M
438 Bruna poppellister (istället för alu-cube)
LBCA Helläder istället för "Flashlight/Walknappa"
563 Ljuspaket
640 Telefonförberedelse
663 Radio professioal
677 Hi-fi professional LOGIC7
540 Farthållare

Skulle vilja ha era synpunkter på detta - något som inte är lönt att ha eller något man måste ha utöver detta? Blir det för stötigt med 18" i denna bil?

Nasseman
Jag har åkt i en 530 med 18-tums hjulen och jag tyckte att en hel del av fjädringskomforten gick förlorad jämfört med 17-tums, tyvärr. Men samtidigt är det en fröjd för ögat med 18-tummarna så vill man vara fin så får man lida pin som det heter :-)
Jag tycker du bör prova en av varje för att sedan bilda dig en egen uppfattning.

Om du kör relativt många mil per år hade jag nog valt till Steptroniclådan, Navi Professional samt projicering av instrumenthuset på vindrutan. Glaslucka är en annan option som faktiskt ökar trivselfaktorn enormt i bilen, kanske kan vara något om man är långfärdsbilist?

Men man får naturligtvis väga in kostnaden också, men personligen tror jag att Navi höjer andrahandsvärdet och gör den mycket mer lättsåld om du tänkt sälja den om ett par år.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Fin bil :-)

Jag tycker att vår bil, med 17" runflat och sportchassi är ganska skön att köra, lite hård ibland på dåliga vägar...

Lägg till Navi Prof, så får du stora skärmen i Idriven ;-)
Bra att du valde Logic 7... sjukt bra system.

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Tack för svar! Min prylögon vill såklart vilja lasta i navi också, men ekonimin säger stopp ungefär där. Bra synpunkt om andrahansvärdet dock.

Har insett att jag verkligen gillar själva körningen så jag valde sportpaket framför navi. Också därför har jag även valt manuell låda. Kör ca. 3000 mil om året.

Vad tror ni om den där telefonförberedelsen (den lilla, ej kompletta varianten) - på bmw säger de att den måste kompletteras med omkring 10.000kr senare, men en kompis säger att man kan stoppa i en pirat-adapter. Någon som vet?

F-an vad det är roligt med ny bil!

Nasseman
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Vi hade också köpt vår bil med telefonförberedelse, och eftermonterade Bluetooth senare när det kunde kombineras med Navi Prof.

Detta kostade 9100 SEK och fungerar mkt bra.. Riktigt häftigt när det ringer på mobilen, och det visas på Idrive skärmen - fast man håller telefonen i handen ;-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Saken är biff, har beställt bilen nu :-)

Nasseman
Trevlig bil! :-)

Vad fick du för leveranstid?

//Chrille
Prelimenärt 10-12 veckor. Handlaren lägger ordern till tyskland imorgon så får vi se sen. Brukar bli tydligen lite kortare tid i realiteten, så vi får hoppas...

Nasseman
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Välkommen till forumet och grattis till en läcker bil!
Satt och byggde en 525 idag på bmw.se, med exakt samma spec som den där, med undantaget att jag valde dit fetaste navigationen också =)
Men så satt jag och dagdrömde i hopp om att komma bort från den bistra verkligheten.

Hoppas du blir nöjd!
öv
22
över alles
525i Touring -04
Hej,
jag tycker att "blåtanden" är det bästa tillbehöret. Jag sätter alltid telefonen i hållaren så att den får laddning och så att takantennen går in.
Ericsson uppfann Blåtanden 1994. Kung Harald Blåtand fick ge namn åt uppfinningen.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Bluetooth fungerar mycket bra i vår bil också..

Vi hade en Nokia 6310i när vi fick bilen, och har därför snap in adapter till denna telefon..

Nu använder vi dock en SE K700i och till denna telefon finns det ingen eject box :-(

Måste nog köpa ny telefon så vi kan använda boxen igen. för antenn och laddning :-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.