AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.418

Kompressor till M3

Visa användare
52
Draggen
M3 3,2
1996
Tja,

jag har en BMW M3 3.2l 1996.
Men nu är det dags att göra något åt motorn, har kollat en hel del på kompressorer.
Stylingkompaniet har ju ett kit, men jag vet inte om jag är så imponerad med tanke på att den bara ger 60 hk eller nått.
Pratade med ett företag i gbg-området där de skulle bygga ihop en m3 kompressor åt mig för 80 000, den skulle leverara 490hk på bilen. Det är ju ett hett alternativ, men dock rätt kostsamt!
Har kollat lite på g-power, men hittar inga priser.. vet ngn hur de ligger i pris?
Finns det andra vettiga alternativ?
Tack på förhand...
Hör med Jarls bilservice som är auktoriserad återförsäljare i sverige för G-Power.

Har en kompis som har varit i kontakt med stylingkompaniet ett fler tal gånger och har velat ha deras kompressor kitt men hab har fortfarande inte fått något svar. Ang att deras satts enbart ger60 hk har något att göra med att dom inte vill ta ut mer utan att montera tjockare topp packning som första steg sen blir det kolvar osv...
Visa användare
52
Draggen
M3 3,2
1996
Jepp, jag ska höra med dem!

Men inse, rätt fränt med 490 hk under huven;) Dock behövs det ju göras kopplingsbyte!
Vet ni ngt annat som man bör byta?

/D
Länk
Visa användare
52
Draggen
M3 3,2
1996
Haha, pratade med Jarls bilservice idag..
Höll på att tappa hakan när han började prata priser!

G-power supercharger kit EVO II skulle de ha 23000 euro för.
Hah, många de lär få sålda då det finns kit som levererar mer och kostar mindre än hälften.
Vad håller de på med?
Ingen som har sagt att G-Power är billigt och då är inte jarls heller billiga.

För runt 1/4 av det priset så får du ett turbokitt.... så det är bara att börja bygga ;)
Visa användare
52
Draggen
M3 3,2
1996
Jaa, men turbokit är jag inte intresserad av, det blir så jäkla bökigt till besiktningen.,..
Som en kompressor är mindre synligt... har inte hitils sett en enda installation som ser fabriks mässig ut, men det är ditt val så jag kan bara önska dig lycka till =)

//Martin
Visa användare
52
Draggen
M3 3,2
1996
Nja, handlar väl inte om synlighet riktigt..
De tittar ju på avgasvärden, och det syns då man har en kompressor!
Men det är ju inte olagligt att ha en kompressor under huven, så länge den inte är i funktion. Så därför kopplar man bara ut den, väldig lätt operation..
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Har du kollat med ESS?

(Personligen rekommenderar jag dock ett bilbyte!...)
I och men att bilen är helbilsgodkännd så är allt som inte är i från bmw och anpassat till din bil olaglit, tar du bort kompressor remen så kan du ju lika gärna låta turbon ladda 0.... i vilket fall som helst så är båda olagliga men det är större chans att kompressorn går igenom en vad en turbo gör
Visa användare
52
Draggen
M3 3,2
1996
Sani:
Vad rekommenderar du då?
Säg inte nån jappsräcer...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.