|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Spelar det någon roll om man monterar en länkarm i stål på en bil som tidigare har en i aluminium. Det är ganska stor skillnad i pris mellan dessa, och den i stål går dessutom att köpa på Biltema. Detta om det i övrigt är samma längd o s v på dom. Och Nej, jag tycket Inte det är värt att slänga ut "några hundringar" extra utan någon speciell anledning. Kan ju köpa en på skroten men har inte hittat någon ännu där dom inte tar nästan fullpris(1.100:-) för den... | |
|
Då orginal chassi delar är ganska lågt prissatta finns det ingen anledning att snåla om det gäller en nyare bil, det finns ju en anledning till att den är i alu och inte stål: lägre ofjädrad vikt skulle stål duga skulle nog BMW gjort den i stål.. Och köpa slitdelar som leder på skroten; burr aldrig i livet!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tja, i detta fall är det en 520 92:a som gått 18.000 mil. Jag försöker att hålla nere kostnaderna till minimum då den ska säljas om något år. Nu gäller det mest att få den genom besiktningen. Måste byta bromsrör bak, få ordning på CO och HC-halten samt byta bromsbelägg med, så det får nog bli budgetvarianten just nu. Dessutom shuddrar automatlådan igen och jag vet ännu inte vad det kommer att kosta... |
|
|
Jag har en i stål och en i alu i min framvagn och det funkar alldeles utmärkt. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
spelar nada roll om du monterar en i stål på din bil. Stål varianten väger dubbelt mot alu länkarmen..men det handlar om max 0,5kg! e28-e34 annvänder samma länkarm om det kan hjäpa dig att hitta ngt friskt på skroten /Pelle |
|
|
Tack för tipset! |
|
|
Köp stål på MEKONOMEN det gjorde jag. Är skeptisk till Biltema efter ha sett bromsskivor, torkarblad, glödlampors livslängd och funktion!! Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Mekonomen har ofta högre pris än vad motsvarande BMW original del kostar. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Jag är osäker på detta, men jag TROR att länkarmen i aluminium styvar upp framvagnen ytterligare litegrann, mao en onödig detalj om du vill hålla priset nere. Alu varianten kom på alla E34 vid en viss årsmodell, om det var -93 eller vad det var. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.