AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.266

vart köpa Wanli däck?

x3
33
x3mboy
330Ci-01
som rubriken lyder, vart kan man köpa dessa däck..har sökt på nätet men inte hittat någon svensk firma. någon som vet?
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Wanli S-1091
Wanli S1099
Wanli S1200

www.molway.com

Mvh

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
däckia
x3
33
x3mboy
330Ci-01
ja molway sålde dom men om man kollar på deras sida så börjar storleken på 235-45-17 och jag skulle behöva ha 215-45-17...=( men möjligt att dom kan fixa det om man ringer till dom... på däckias sida så hittade jag inte Wanli men de är väl möjligt att dom har oxå om man ringer....aja får leta vidare.
finns inte på däckias sida du får ringa och fråga så tar dom hem eller har du tur har dom hemma

har precis köpt den storleken till en volvo fick betala 800 kr/st på däckia inkl montering och balansering
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Tycker ni dom e bra dom däcken?
Har dom på min bil, satt på när ja köpte den. o vet inte va ja tycker :S

" BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk
det beror på vad man ska ha bilen till om man siter och lång pendlar så ska man köpa dyrare däck men till vanligt åkande duger de alldeles ut märkt
Ik
82
Iko
530xd -08
X1 s20d -10
Hej! Jag köpte fälgar med 205-40-17 Wanli däck på. Har aldrig hört talas om märket. Är det någon som " kan berätta lite om dem"?. Dom är i nyskick.
Törs jag åka ut i Europa med dom i sommar (typ 500 mil)????

Iko
Jag satte WanLi fram på min 740. Det gick inte att få balans på dem. Dom lät väldigt mycket också tyckte jag och då satt dom ändå på en skapligt ljudisolerad bil. Kan också säga att dom aldrig verkade slitas ut. Lite väl hårda kanske, därav oljudet.

Men chefen kör med det runt om på sin 318 och han har inga problem. Så det är nog mest tur om man får bra eller dålig kvalitet på däcken. Här på Gotland var det en firma som sålde dem som Kinesiska billiga däck med Yokohama-mönster.

///Martin
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
chromefälgar.se säljer wanlidäck, har själv sådana o är nöjd.
Har hört många taxiåkare här i stan som åker på wanli och dom är mycket nöjda. Dom avverkar ju några mil....

www.chromefalgar.se

Mvh/ Jocke
Visa användare
100
Slarvar
320iM TIC -89:a
324TD -90:a
520i -90:a
740iA -96:a
Jag jobbar på däckfirma o har fått in massor med wanli däck som helt enkelt inte funkar alls, det vanligaste är att dom e orunda, har även sett mycket separationer i dom däcken (händer dock med alla däck). väsnas tydligen ganska mycket oxå om man ska tro vad våra kunder säger.

Jag skulle inte rekomendera wanli...
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Satte på två Wanli däck bak på bilen för en månad sen ca. Hade problem tidigare med obalans i mina bakdäck men detta försvann med dessa däcken, så tydligen blev min balans bra:)

Det jag är skeptisk till är greppet i dessa däck. Var och körde på knutstorp med dem och fick således changsen att testa gränsen lite. Tyckte att dom var väldigt sliriga och hala. Tyvärr har jag inte så mycket att jämföra med då det var första gången på bana, men polaren som körde med pilot sport tycktes kunna hålla högre hastighet i kurvorna.

Någon annan som har nån uppfattning om däckens grepp?
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
jo greppet på våt asfalt är inte det bästa, jag fick en ofrivillig drifting-lektion med e38:an härom dagen....
men greppet på torr vägbana är bättre än andra däck jag haft.
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Tycker du verkligen att dom har bra grepp på torr asfalt? Har inte testat mina i regn än men det var just på torr asfalt som jag tyckte att dom verkade hala. Tror nog att det var bättre grepp i mina blankslitan dunlop sp 9000 som satt där innan(tort underlag).
När jag köpte mina sas det av försäljaren att man kört på Gotland Ring med dom däcken och att dom var jättebra där.

Ang. chefens 318 som han har WanLi på så är dom slut bak nu, det gick visst jättefort så var det bara blankt.

///Martin
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Det har med körstilen att göra hur fort det tar slut där bak...:)
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Har varit på bana igen och kan nu med säkerhet konstatera att wanli-däcken inte har något vidare grepp på torr asfalt! Det bara slirar och kasar hela tiden. Däremot verkar slitstyrkan klart godkänd. En annan sak som är klart dålig är stabiliteten i själva däckväggen. Jag kör på 17" och det käns snarare som 15-16" i vinglighet. Men för den som kör lungt och inte har några racingambitioner är det ett klart prisvärt däck.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.