|
|
|
|---|---|
| har bytt motor i min 530 89a o satt in en 535 92a använde alla kablar somsom satt i bilen.o jag tog min automatlåda jag hade i bilen för att kontakten på sidan hade bara 2 stift mot den i 535an som hade 7 stift har kört igång bilen nu funkar inte lådan alls,fyllt på 2 liter olja inget liv alls,de olja sonm har åkt ur är det som va i oljekylaren o konvertern när jag drog ut lådan tittat på oljestickan när motorn går effter jag ha fullt 2 liter så är det långt över markeringen max.vad har hänt kan jag ha tryckt sönder något i lådan när jag monterade den det dunkade till när jag drog ihop den eller måste jag fylla mer olja det är som att oljan jag häller i bara far ner i lådan o inte till kylaren.är det så att jag kan använda den låda med 7 stift som satt på 535an fast jag har 2 stift på min bil Vad skiljer dom åt o vad är stiften till. | |
| Ska tillägga att det gå att rulla bilen på alla växlar utom P.har jag tryckt sönder något när jag monterade den på motorn | |
| Nu skulle jag vilja veta om jag kan ta lådan med 7 stift fast jag har bara 2 i bilen vad är stiften till kan man låta bli o koppla kntakten o ändå fungerar den är det så, lådan med 7 stift är en 92a o min är en 89a | |
| Ingen som har ett förslag på mitt problem | |
|
Säker på att convertern passade rätt i lådan? Stoppar man bara dit den utan att den glidit in pajar man troligen primärpumpen och bilen vägrar gå åt något håll. Det skiljer kanske 2-3 cm om den inte är i rätt läge. Kan dock vara svårt att se om man inte tänker på det, eller inte hållt på så mycket med automater. |
|
| Vart sitter den där primär pumpen kan man byta den själv tänkte ta ner lådan imorgon | |
| Har en ny låda från en 535 92a men det är 7 stift på kontakten kan det vara för olika körlägen, på min är det bara 2 stift utan körlägen, kan man byta ventilplattan o få det att fungera som en vanlig låda. Nån som vet om det är så. | |
|
"Vart sitter den där primär pumpen kan man byta den själv tänkte ta ner lådan imorgon " OM det är pumpen, så syns det när du har lådan nere och plockar bort convertern. Pumpen sitter längst fram i lådan, direkt bakom conv. Vet inte exakt hur det är att byta på en Bmw, men på MB så är den lätt att plocka loss, 7-8 skruvar och sen är den lös. |
|
Paap Reeder |
... samma på BMW. MVH /// Paap R |
| har hittat felet det va pumpen nu sitter det en ny pump o den fungerar bra | |
|
Härligt! Och fort gick det, bra jobbat. |
|
| Det va bara ur med motor o låda lättast riva skruva ihop o mpntera går som ett troll nu mycke piggare med 535a motor än med 530an nån som vet om det sitter diff i 530 89a det blir 2 streck på asfalten då borde den va diffad eller hur. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.