AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
891

BMW älskare med motorbekymmer

ce
5
cell
525i touring -93
Tjenare har bmw 525-93 som inte går som den ska, när man ökar hastigheten fort så går tempen upp o när man släpper av så går den tillbaks efter en stund o när man ökar så rycker det i motorn det licksom hostar till o sen går den bra igen DET ÄR JÄVLIGT IRRITERANDE!!!!!!!!

kolla upp soppa pumpen. har en 525:a-93:a själv som hade liknande problem med hostandet. byte soppa pump och problemt var väck. kolla så att du inte har luft nånstans i motorn och att vattnennivån är där den ska va. så att den inte förlorar vatten nånstans
Visa användare
208
morsare
330ci -04
X5 4.6is -03
vattenpump???
hej morsare.
jag sa bensin pump inte vatten pump.
Lo
126
Loudnclear
525 ia '01
Kolla så att "propellen" är hel, att alla vingar är hela och att den ej läckt.
MW
517
MW-Guru
430i Gran Coupe M Sport F36 -18
En trolig orsak till temperatursvängningen är en defekt viscokoppling som styr fläkten. Byt men prova för säkerhets skull att lufta först.

mvh

MW-Guru
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag kan säga som sådant att visko-kopplingen kan det inte vara.

Viskons uppgift är att se till det passerar tillräckligt med luft genom kylaren när bilen står still eller kör i en mycket låg hastighet (t.ex. under 40 km/h).

Redan vid 50-60 km/h så är fartvinden mer än tillräcklig för att kyla kylarvätskan som passerar genom kylaren.

jag tycker att du ska lufta kylsystemet och se över glykolhalten, för låg resp för hög glykolhalt försämrar kylvätskans värmeupptagningsförmåga.

De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.