AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.863

Någon som vet något om denna 318 IS -92:a?

Sida 1 av 2
Som rubriken lyder!.
Någon som har/haft den, dyr /billig mm?

Mvh
Henke
oops :-)

Länk

Mvh
Henke
Okej. Ingen vet något om denna bil. Kan ju vara ett gott tecken på köp isåfall.

Mvh
Henke
ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
en polare till mig har köpt en liknande..sen en annan vän har haft sån oxå o båda är/var nöjda med just IS..

behind a great man there is a great BMW
parolof
har en likadan, inga m3 speglar men med m3 inredning, helnöjd än så länge (köpt i Oktober 2004), billig i försäkring och drar lite bensin, ingen raket kanske men jag är ingen astronaut;-)
Okej, det låter ju bra.Har vart sugen på en IS ett bra tag nu.
Men det är ingen som vet något om den bilen jag länkade?

Mvh
Henke
Xt
292
Xtr4
320i Cab -02
En import kanske?
Har sett samma bil på annons tidigare i år.. Dock så vet jag ej om det var samma ägare.. Behöver inte betyda att det är fel på bilen, men det kanske är värt att kolla om, ifall ett köpt skulle bli aktuellt.

MVH

/I have a totally need for speed
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Jag har en som jag funderar på att sälja. Dom går ju mycket fint och billigt. Tyvär är det ovanligt med ac i dessa bilar. Vilket jag ser som ett stort minus på en bil. Min har givetvis det. Maila om du har frågor.

Livet är för kort för att köra diesel!!!
parolof
min är import och med servicebok, men jag ser inte det som ett problem snarare tvärt om, ingen rost av saltindränkta vägar
Okej, tack för svaren än så länge.
Denna är importerad, utav säljaren själv, alla papper från importet medföljer mm. Ska besiktigas i juli, nyskattad snart.
Ingen rost, jätte liten repå på förardörren, enligt honom.
Ljudanläggning, mp3-spelare, riktig sänkningssats mm.

Diskuterbart pris. Vad är den värd?, bra köp?

Johnte: Tyvärr så bor du lite för långt bort tror jag. annars hade jag nog varit intresserad.

Mvh
Henke
Glömde fråga. Hur ser jag att det sitter en IS motor i den?, vad heter motorn, M43?. Med kedja eller?

Mvh
Henke
parolof
m42 med kedja
Okej, tackar.
Vet inte hur jag ska göra....får lite oroande "vibbar" varför han inte besiktigat den. Den har slutsiffra 4, varför inte besiktiga o sen sälja, höjjer ju bara värdet för han ju.

Några som har lite tips om delar som brukar ge upp på dom?, spindelleder, bakvagnsbussningar, problem med HC- värde? mm.

Mvh
Henke
parolof
personligen skulle jag inte köpa en bil som inte är nybesiktad, ta det lugnt. utbudet är stort!
Jo visst kommer det ut flera på annons. Men denna verkar ju vara i mycket fins skick dock. Tog reg.nr för att se lite :

-Fordonsstatus: I trafik (2005-03-27)
-Antal ägare: 1
-Datum för första reg.: 2004-04-15
-I trafik första gång: 2005-03-27

Detta betyder ju att bilen har varit besiktigad i typ 1 år, men inte vart in trafik mer än 1 mån.

aaa, vet inte hur jag ska göra!.

Synpunkter?

Mvh
Henke
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Nej nej nej...Köp inte denna... Nyligen importerad -92 med 14 000 mil på mätaren...Den är inte besiktigad och alldeles för dyr.
Se dig om efter en annan som är besiktigad, lite nyare, där milen är dokumenterade.
Detta är mina råd iaf men du gör som du vill.
Lycka till!
parolof
dyr? en bild säger inget, men om det är lika fin som den ser ut på bilden och ägaren besiktar den före köp så tycker jag inte den är för dyr
ji
729
jigga
428i coupé -2014
14 000 mil tror jag inte mycket på. Framför allt inte med tanke på att den har gått i tyskland så länge och att de kör fler mil/år än vad vi gör.
Om den nu är så superfin, varför besiktigar man den inte innan man säljer den då?
Tittade lite på blocket efter 318 is coupé -92, -93 och hittade inte många andra som har gått så pass lite.
Däremot så hittade jag ju några som såg fina ut!

Länk

Länk

parolof:
Även i Tyskland saltar man vägarna, däremot grusar man inte. Att en importbil skulle vara mindre rostig pga att man "inte saltar i Tyskland" är rent BS. Att importbilar är mindre rostiga beror på andra saker, typ att det inte grusar = inga stenskott som börjar rosta med salt i.
mvh.
parolof
jo, jag vet att salt används i tyskland men dagarna dom behöver salta är ju inte ens i närheten så många som här
Nu har jag vart o kollat på den och den var inte så fin som man trodde. Enda felet skulle enligt ägaren vara en repa på vänster dörr. Det var igentligen de minsta felet enlig mig. Det fanns inte en enda plåtdel på bilen som inte hade en buckla eller dyligt. Fast limmade sidolister. relativt stor buckla på taket, bucklor, vänster framskärm, vänster bakskärm, höger bakskärm och bagagelucka. nyanskillnad på förardörr. Relativt kanstötta fälgar.

Mycket trågigt, för bilen var snyggare än på bilderna, riktigt snyggt tyskstuk, megasänkt, mycket fin inredning o motor mm. Inga glapp i drivlina eller nått sånt.

Men som sagt, det blir nog ingen affär med den här.....utav mig iallfall.

Mvh
Henke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.