AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.102

Köp av 325i -03

Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Hej,

Jag jobbar på ett större företag där de varje månad säljer ut bilar som gått som tjänstebilar. Denna månaden har de en BMW 325i -03 som de vill ha 148 000 SEK för. Minus är att den har rullat 13 800 mil. Vad säger ni om priset? Är det rimligt? En snabb sökning på nätet så finner man att denna bil ligger betydligt högre i pris men har då gått bara runt 4000 mil. Plus är ju att service och diverse problem antagligen har blivit ordentligt åtgärdade.
Vet ej all utrustning som finns med i bilen. Vid eventuellt köp får jag kolla upp detta mer ordentligt. Listar nedan lite info om bilen.

Färg: Svart
- Sportstolar i tyg (Bra, vill ej ha läder)
- 16-tums fälgar
- Vinterdäck på plåtfälg
- Mittarmstöd
- Multifunktionsratt
- Larm

Det pris de säljer bilarna för är vad BMW skulle ta den som inbytesbil. Jag tycker det verkar vara ett hyffsat pris då det är en -03, har ju fortfarande vagnskade garanti kvar. Nypris på denna bil är ju CA: 296 000 + eventuell utrustning. Tror du inte jag kan köra den i 1-2 år(3000 mil) och sen sälja den för ungefär samma peng?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tycker det låter som en bra affär, miltalet kan ställa till det vid en försäljning om du kör mycket.

735
Satt och skrev en lång utförlig beskrivning så blev j...a error på sidan... Tror att det är ett bra köp, med tanke på att det är en gammal tjänstebil borde den vara skött som den ska mekaniskt. Med tanke på miltalet kan bilen bli svårsåld sedan beroende på "milskräcken".

Tror inte du kan räkna med att få tillbaka pengarna inom ett år även om låter bilen stå, nu har e90 kommit och då sjunker nyare e46 ganska snabbt. Lycka till iaf!
735
Glömde tillägga att den utrustningen som du nämner är std utom sp-stol.
Tror att det är ett helt ok köp för de pengarna.
Tror som 735 ändå att det blir svårt om inte omöjligt att få tillbaka pengarna om 1-2 år med kanske 17k mil på mätaren.
Många som är milrädda i kombination med att nya trean kommit höjer nog inte värdet på den bilen det närmaste.

En liten reflektion till. Du kanske inte gillar skinn själv men många (Mig själv inkl) skulle aldrig köpa en bil utan.

Mvh

sw
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Kan som ni säger kanske inte räkna med att få igen pengarna på bilen om 1-2 år. Tror dock att priset är bra och vinner jag utlottningen på bilen så slår jag till. Verkar vara en trevlig och lite ovanlig bil. Tänkte behålla compacten och ha den som andra bil.
Jag tror också att värdet på e46 kommer att sjunka i framtiden då nya trean kommer ut på begagnat marknaden, samtidigt så tror jag E46 kommer att hålla länge i design och känsla då det verkar vara en gedigen bil och fortfarande känns "ny" om man jämför med många andra bilar.

Kanske till och med blir Volvo ägare, då de hade en S60 2.4T som jag satte upp mig på också. 97 000 för en -01 12 000 mil. Verkar också vara en trevlig bil.

ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
CompactK; tycker att du ska fundera över 325, verkar vara rätt så fin och som tjänste bil är dem ofta servade regelbundet ..
att den har rullat 14000mil kanske spelar mindre roll om bilen ska fortsätta med samma sträcka år efter år..

behind a great man there is a great BMW
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Absolut, det är den jag vill ha... Är jäkligt sugen nu.
Såg idag att det var 12 800 mil och inte 13 800, inte för att det gör så mycket kanske.
735
CompactK: Då är det ju bara tacka och ta emot;-)

Priset på Volvon lät annars jäkligt lockande, inser oxå att BMW:n är det roliga och härliga köpet, men Volvon är en sjysst bil med (til skillnad från BMW) ett bra andrahandsvärde i Sverige. Sett till pengarna är den nog ett bättre köp, men är det hjärta eller hjärna som bestämmer?
Tänk sen när du ligger på ålderdomshemmet och tuggar fradga. Då kommer du ångra dig att du inte swooschade fram i en faceliftad 325:a.
Jag gillade åxå s60 förut, men nu tycker jag dom suger faktiskt. Den sladdriga styrningen + framhjulsdrift är ju helt kass kombination. Växellådan är ingen dröm den heller.

Köp 325 om du har råd!
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Inga problem med pengarna... Tyvärr gick den till någon annan som antagligen är jäkligt glad idag :/.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.