|
|
|
|---|---|
hjulet |
Går i lite säljtankar, funderar på att göra mig av med min 325i -90 eftersom jag numera bor inne i stan och inte har någon direkt användning för bilen längre. Den står för tillfället avställd men skulle säljas nybes... Bilen är i ett väldigt fint skick, det finns dock några rostfläckar på en framskärm och i nederkant på en dörr. Det som gör bilen speciell är färgen, nauticgrün, som liknar brittish racing green och är ganska ovanlig på e30 samt inredningen som är i beige läder. Stolarna är av standardtyp, dvs inga sportstolar. Dessutom är den utrustad med eltaklucka, 15 tum original krysseker, sänkfjädrar, belyst växelspaksknopp och original sportratt. Bilen har gått 16300 mil och är väldokumenterad med bla. alla bes.protokoll sen bilen var ny. Jag är åttonde ägaren enl. vv men fjärde eller femte brukaren och har ägt bilen i snart fyra år. Jag är inte i desperat behov av pengar och måste inte slänga iväg bilen... Hur mycket tror panelen att det är möjligt att få för bilen?? |
| 25000:- iaf, verkar vara en läcker färgkombination, plus för originalfälgar samt lågt miltal. Hade såklart varit mer lättsåld med sportstolar men det visste du säkert redan. Fixar du rosten seriöst så kan du nog få närmare 30000:- | |
|
Jag letade efter en original 325 E30 för många år sedan men kunde inte hitta någon. Alla verkade ha mer eller mindre korvkioskstyling. Jag Markus prisnivå känns ganska lagom. Om du säljer hade det varit kul om någon entusiast köpt den och fortsatt att behålla originalutförandet. En original E30 325 växer verkligen inte på träd! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
...skall naturligtvis stå "Jag tycker Markus prisnivå känns ganska lagom" :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
hjulet: gör mig o många andra en tjänst. Kräng inte bilen till en ungdom som planerar att styla sönder den. Sååå trött på alla julgrans-BMW. mvh |
|
|
Dräggel.... Hittar du rätt köpare så närmare 30kkr om den är riktigt fin, fixa rosten så blir den mer lättsåld. Sälj den absolut inte till någon stereo / korvkioskraggare / turbotrimmare / plastpaketslallare, i så fall kommer jag och hemsöker dig ;) /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
hjulet |
Jag kan lugna alla oroliga, jag skulle aldrig sälja bilen till någon som inte verkar ha samma uppfattning om bilens bevarandevärde som jag (och ni) har! Funderingarna på försäljning började med att en entusiast som är drygt dubbelt så gammal som jag visade intresse för bilen. Han är rätt sorts köpare, skicket på hans 911 från början av 70-talet säger mig att han och jag har samma inställning till riegerstyling och belysta spolarmunstycken! :-) Ang. priset så var det väl ungefär i de banorna jag har funderat... Så då återstår väl bara att bestämma sig för hur man ska göra... :-( Tack för era synpunkter! |
| Skicka gärna in några bilder till Galleriet här till vänster så man får se hur den ser ut! | |
hjulet |
Drygt ett år efter att jag började fundera på att göra mig av med min bil är den nu såld. Den utannonserades här i PB och på Blocket till det facila priset av 28 kkr, vilket en del "spekulanter" tyckte var minst 10 kkr för högt trots att de aldrig varit nära bilen. Lite som fanns att göra för att få den i toppskick. En framskärm behövde bytas ut samt mindre ytrost på något ställe behövde åtgärdas. I övrigt var bilen väldigt välhållen, och helt befriad från plastkit. Hur många välskötta, välutrustade original e-30:or har ni sett på sista tiden? Responsen på annonsen var bra. Flera seriösa spekulanter hörde av sig under den knappa vecka som annonsen låg ute. Många var intersserade av att åka uppemot 50 mil för att titta på bilen. Om inte annat så är det ett bevis på att det finns ett mycket stort sug efter fina 325:or, och om man har en fin och ärlig bil är det helt klart säljarens marknad. Efter mindre än tre dygn hade jag sålt bilen till den första spekulanten som sett den, och kommit överens med köparen om att slutpriset skulle bli en tusenlapp lägre än annonspriset eftersom ett hjullager behövde bytas utöver tidigare nämnda brister. Sammanfattningsvis kan jag konstatera att det gick lättare än jag trodde att sälja min e-30, och att priset jag satt i annonsen var ganska nära vad jag slutligen fick. Tror att både jag ock köparen är nöjda med affären! De som säger att man får en fin bil för mellan 15- 20 kkr har nog haft tur och köpt sin bil av säljare som inte vetat bilens egentliga värde, eller också är det så att de inte delar min uppfattning av vad som är en fin bil. Men kanske mer troligt är de fortfarande endast "spekulanter", eftersom de få fina bilarna som finns kvar säljes till summor som vida överstiger vad de anser vara skäligt! |
| Generellt tycker jag att E30 325 är överprisade faktiskt. Många vill ha bra betalt för lik. Sen kan ju en fin bil vara värd mer pengar såklart, din verkade ju fin. Det är bara att gratulera till en lyckad försäljning! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.