AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.228

BMW Alpina B10 4,6 V8 -95 (e34)

Vem köper? Länk

Kanske rent av någon som hänger här som säljer den?

Mvh
Ola Thomasson
Alea iacta est, the dice is rolled
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
verkar som ett bra pris på denna:=)

"ALLT ÄR INTE PÅ RIKTIGT"
Nästan för bra eller mkt för bra..

Mvh
Ola Thomasson
Alea iacta est, the dice is rolled
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Jag har varit i kontakt med han, men jag gillar inte riktigt att den är automat, sen saknar den vinge, klistermärken...
Har lite fler bilder om någon vill ha?!
För min egen del blir det nog trots allt Biturbo, finns många att välja mellan just nu...

Sjöberg
sjoberg; Jag tar gärna emot bilderna, alltid trevligt med fina "540:is" Att den inte har vinge tycker jag är bra, då slipper man rostskador som lätt blir på bilar med vinge, håller med dig om växellådan, men svårt att vara kräsen gällande Alpina B10 4,6, dom är inte direkt vanliga;)

Mvh Stephan

sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Stephan735i: Du har mail!!

Sjöberg
Närmare automatväxlad M5 E34 kommer du inte, så jag gillar att den har automat ;)
Jag skulle säga att, den Amerikanska 540iA M-Sport byggd i 65 exemplar, är det närmaste M5 E34 automat som går att komma, Nürburgringpaket + M5-94 bromsar, dock inte färdigbyggd i Garching, men det är ju inte Alpina E34 heller.

Mvh Stephan
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Stephan735i: Fick du tag på några uppgifter om E34:an med liten skylt?

rodge dodge
BmwCS #5251
Länk
rodge; 525i-94, Visade det säg vara, troligtvis en med M-Paket, rätt vanligt med 525iM-94 i Diamantsvart och M-speglar, BMW måste ha gjort en serie precis innan bytet till 1995 årsmodell, för att göra dom sista med smala fronten, lite lättare att sälja.

Mvh Stephan
Stephan,

Håller med dig ang M540/540iS

Men jag vill ha 340 hk och auto ;)
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Denna e ju helt klart grymmare, nu kliar det i fingarna...
Mailde dom precis.
Länk

Sjöberg

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Den gröna på mobile har varit till salu i en "evighet" , det måste finnas någon anledning till det !

Här kommer en till som nyligen har kommit ut till försäljning , ser ok ut (bortsett från sprayad grill / vita blinkers , som iofs kan vara original)Länk

Ando

A.G; Den bilen har diskuterats, förut i denna tråd, Länk den har varit till salu länge, nu med ny ägare?, och lite mer mil på mätaren, ser ut som den röda i Skåne är den bästa Sedan 4,6 6vxl, som är känd och möjlig att köpa.

Mvh Stephan

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
sjoberg, har du sett denna? Länk

Micke K. Länk
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Visst har jag sett den... Den saknar tyvärr rätt Alpina-skinn, samt att den har varit till salu ganska länge. Trots ganska låga mil och ett mycket bra pris, lite misstänkt. Eller jag är bara nojjig?! Tack för tipset iallafall, känns som jag har kollat alla Bi-turbo & 4.6 E34 ungefär 400 ggr, men snart så dyker rätt bil upp...

Sjöberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.