AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.252

Buckla vid servicen

2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

Vill bara skriva av mig lite i all bedrövelse.
Hade i förra veckan inne bilen på en inspektion 2 service med tillägg för byte av bromsvätska och glykol.
Bilen lämnades på en auktoriserad verksad här i Göteborg.

När jag hämtade ut bilen blev jag riktigt glad eftersom det märktes skillnad på den genom att den blivt lite piggare.

Upptäcke sedan att de glömt fylla i service boken som jag lämnat i bilen. Inte så farligt eftersom jag inte bor så långt ifrån verkstaden.

Värre var att efter ha kört de få kilometrarna hem upptäckte att de gjort en buckla/reva i tröskeln där den är som bredast
på ca 10 cm. Ser ut som att de genat när de kört in till liften eftersom den nästan är mitt på bilen.

När jag hämtade den berättade de inte att de råkat skada bilen.

När jag var och visade upp den dagen efter så började de snacka om, parkeringskada och vad MIN självrisk låg på.

Detta är med tanke på placeringen absolut INGEN parkeringsskada!!!!

Väntar nu på samtal ifrån dem.

Hädanefter kommer jag att ta med kundmottageren ut för en kontroll av bilen innan jag lämnar över nyckeln.

hej håkan.
jisses vad surt det där lät. inge kul alls det där och särskilt då när företagen ska gå runt problemet istället för att tala om att dom har åsankat dig en skada och stå för reparationen av din bmw.
hoppas det löser sig för dig.
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej igen,

Måste skriva av mig IGEN...
Jag har nu fått tillbaka bilen efter att de tagit på sig skadan på bilen. Var utan den i en vecka utan lånebil.

När jag fick bilen så såg jag att de inte hade lyckats med att få till kanten til bodyn. Detta erkände dom och bilen skall lämnas igen. Upptäckte sedan efter hemkomsten att de inte heller lyckats med att få ut bucklan ordentligt. Även en matt yta där de slipat och sedan lackat med klarlack upptäcktes.

Och nu till pricken över i:et. De har även lyckats med att göra märken i båda bakfälgarna när de spänt fast bilen på transporten. Dessa är av typen brilliantline vilket gör att det syns extra tydligt.

Skall det aldrig ta slut undrar jag??
Det är verkligen tråkigt att man inte kan lämna in bilen utan att få tillbaka den oskadd!!!

Skall vid nästa inlämnings tillfälle kräva kompensering för allt arbete som detta orsakat mig.

De har lovat mig en bil vilket är det minsta man kan begära.

Hoppas att Ni där ute inte har samma otur vid Era verkstads besök.

Ha det bra!

/Håkan

NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Konstigt nog verkar inte ordet yrkesstolthet längre existera!
Är det tränade chimpanser som utför jobben?

Resultatet av reparationen, samt följdskador som uppstått kan man inte annat än beklaga.

Det är en av anledningarna till varför jag servar bilen själv...

// Jögge Länk

Är det Wölkes?
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

Har god lust med att skriva vilken verkstad det är, men gör inte det just nu. Vi får se hur detta slutar.
De skall få en sista chans att göra rätt för sig.
Beroende på hur det går så kanske jag avslöjar var jag lämnat bilen.

Tack för visad sympati!

/H
I dagens läge så går det tyvärr inte att lita på någon med sin pärla :)
Jag fotograferar alltid alla karossdelar/fälgar på min bil innan jag lämnar in den. Jag brukar göra det på Bmw så de förstår var jag vill kommma :) Jag har hitills inte haft något problem med att bilen blivit skadad faktiskt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Håkan Hsson du har mejl.
fa
22
faust
528-01 323-79
För att få slut på spekulationer: Det är INTE Wölkes.
bmw jesus
om dom inte fått ut bucklan ordentilgt kan jag lova dig att dom SPACKLAT upp bucklan.... tycker du ska stå på dig klantar dom sig ska dom F*n betala för sig. wendtan jag lovar att de finns folk med yrkesstålthet innom bilbranchen.
Ja de betvivlar jag inte en sekund att det finns.
Men hur vet jag att just en sådan person tar hand om min bil på service?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
bmw jesus
de vet man inte förens de e klart.
Skadar man andras egendom borde normalt förfarande vara att man överkompenserar personen ifråga. Tycker nog alla utom kattägare.

mh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.