|
|
|
|---|---|
|
Lite åsikter och sånt behövs här, då jag verkligen är ny gällande allt det innebär med bilar och så. Jo, igår ville bilen inte starta helt enkelt. Trots att bilen har körts hela lördagen och en hel del under dagen, det var på kvällen som bilen vägrade att tanka. Bilen har bensin i tanken och batteriet ska det inte vara ngt fel på. Nu, möjliga orsaker till detta??? Är lite "orolig" för en sak, bensinen. Det var nämligen en vän som lånade bilen i lördags och jag kanske misstänker att han tankade med annat än 95, då jag glömde att säga vad han skulle tanka och han tankade bilen. Kan detta ha ngt med saken att göra? Att på ngt sätt att oljefiltret bara "täpps till"? Eller? Mvh Maximilian | |
parolof |
att han tankat med annat oktantal spelar ingen roll, men om han tankat diesel så har du förklaringen... |
|
Okej, diesel är ju jävligt fel och så mycket borde han veta iaf.. haha..:D Hmm, men tack iaf för den klargörningen.. /Maximilian |
|
|
Ett vanligt fel är att bensinpumpen lägger av. Sitter under baksätet. Dra runt motorn på startmotorn - motorn starar inte.. ta bort ett stift och kolla om det är blött - är det är det inte bränslepumpen. E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.