AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
663

En styck tokvibrerande 750 E32

Be
96
Bearcat
730iA -91, 300C -09, Jeep GC -93
När jag köpte bilen påpekade säljaren att bussningarna i framvagnen är slut. Vi lyckades dock inte framkalla nåt skumt under provkörningen. Tills imorse...

På väg till jobbet i en kraftig kurva med tvättbräde på en sidan av vägbanan smällde det till i framvagnen och bilen började "studsa med framhjulen" och drifta utåt kurvan. Ett rejält oväsen som tvärt slutade när det gick rakt fram och jag bromsade lite.

Visst förstår jag att det är diverse bussingar som är slut och detta är vanligt men vilka ska man BÖRJA med? Har inte lust att byta mer än nödvänligt som sagt...

Stötdämparna är lite för mjuka men det står på listan redan...
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
När något gått så snett som du beskriver kan det inte vara svårt att hitta. Kan det vara så enkelt att ett av stagen till krängningshämmaren hoppat ur led?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Så beter sig en e32/e34 och stötdämparna fram är dåliga. Byt dom så kommer det kännas som en ny bil. Ofta fattar man inte hur dåliga dämparna är förrän man har tagit ner dom och kännt hur mjuka dom är att trycka ihop.

BMW CS #5139
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Framdämparna skall väl inte va slut efter 13000mil? (dessutom är dom väl svindyra med EDC) Inte bussningarna heller för den delen. Är mätaren backad? Men jag känner igen lite av det fenomenet du beskriver, jag har det på höger framhjul, det vill studsa om jag kör i högersväng och samtidigt någon grop eller ojämnhet i asfalten. Jag har redan bytt de bakre spindellederna med bärarm och bussning, det tycker inte jag gjorde någon större förbättring. Jag har köpt höger främre bärarm med bussning och skall byta den med, den gummibussningen verkar lite sprucken och jag hoppas det skall hjälpa.
/Mats J
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
Hej!
Hade liknande syptom som du, ´syndade lite och rev bort edc dämparna och ersatte dem med gula koni, inget jag ångrar idag, blev kanon!

mvh: mr_majzoo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.