|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt ratt på min 750. Nu får jag givetvis en blinkande varningslampa för att airbagen är bort. Det ryktas om att man kan lura system med ett motstånd som får det att tro att airbagen finns kvar. Vet någon något om detta. V12 - rules | |
| Ett infall bara: mät moståndet på sladdarna i originalratten och prova med ett som är så likt som möjligt i bilen..? | |
|
Bearcat: Och riskera att få en uppblåst airbag i nyllet? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jo Erikw jag tänkte allt på det men för att bilen ska känna av om Airbagen sitter i eller inte går det alltid en obetydlig ström genom kretsen. Den ström som en bra multimeter skickar igenom systemet bör inte överstiga detta. Men visst f*n finns risken kvar... Kan bli en riktigt fin adrenalinkick på måndag morron och få den uppblåst i ansiktet. Svedda händer och ringningar i öronen ingår i paketet. |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Sikta på 2 ohms motstånd och lek inte med lossplockade airbagmoduler. Om du inte har någon annan airbag i bilen kan du väl bara koppla bort systemet helt. /Mats J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.