|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har sett att Biltema fått in fälgar i sortimentet. Speciellt en modell som verkar vara BMW 3-serie kopior tycker jag är intressanta. Fälgarna är egentligen till min Volvo S80, tänkte bara höra om någon har koll på vad "(1)40, (2)Ø65,1mm, (3)M14x1,50" innebär (det står så under informationen till fälgar som passar Volvo S80). Någon som har något att säga om kvalitén på dessa? 949:- för snygga 17" är ju skitbilligt. | |
|
Kvaliteten vågar jag inte uttala mig om på biltema fälgar... Men jag skulle kunna tänka mig att beteckningar som du radar upp är: (1)40, är troligen ET-måttet. alltså fälgens inpressningsmått. (2)Ø65.1mm, är navhålets diameter. (3)M14x1.5 borde vara bultarna som ska användas till volvo. Förstår dock inte varför det ska stå där... Bultlängd hade varit bättre. Diesel-räsern /Rickard |
|
Carl Adam Andersén |
Vaaa var hittar jag detta, hittar inget på deras hemsida? |
|
Ja du, detta är mycket märkligt. Jag var i Karlstad och handlade första gången jag såg dom, tre olika modeller. Sen så kollade jag på dom på deras hemsida innan jag skrev inlägget ovan. Men nu verkar dom ha plockat bort dom, någon som vet varför? Mycket underligt.. kanske var det för mycket reklamationer? Eller så blev det strul med leveranser, jag läste i deras butik att de köpte direkt från tillverkaren. Konstigt. |
|
|
finns en tråd om det här: Länk |
|
| jag var på biltema karlstad idag och fälgarna finns! | |
| Vad tyckte du om dom som såg ut att vara kopierade från nya 3 serien? | |
|
De är sanslöst svårhittade på nätet, men sök på: T-164 T-211 T-097 T-227 Så hittar ni de olika modellerna. |
|
|
För att hitta fälgarna på Länk välj: BIL, Biltillbehör, FÄLGAR, LÄTTMETALLFÄLGAR (klicka!!!) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Eller klicka på denna länken :) Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Är inne på att köpa sånna till min lilla bäbis. Frågade om kvalitén å fick svaret att det är Momo-fälgar de säljer vilket borde vara rätt bra kvalité. | |
|
Trevligt pris! Kanske nåt för vintersulorna istället för plåtfälgarna man har nu... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
E30 Beemah |
varför har dom inte till E30 3-serien ?? lr såg jag fel?? det är la 4*100 på e30 E30 Beemah |
|
Väcker tråden igen! Någon som har dragit på sig lite erfarenhet av dessa fälgar nu? De har ju funnits på marknaden ett tag. Funderar på att köpa 4 st till min e36:a men vill gärna höra lite uttalande först om kvalitèn och så. Inte så ball om en fälg plötsligt splittras när man ligger på motorvägen ;) |
|
| En god vän jobbar på däckfirma och han rådde mig verkligen inte att köpa biltema. Enligt honom blir de fruktansvärt lätt ovala eller skeva. | |
|
Har hört samma, men vi har dem på vår lille VW Lupo :) De funkar bra, inte ovala eller skeva! MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
tycker alla billiga kopior blir skeva/ovala väldigt lätt, tacka vet jag märkes fälgar dom tål behandling betydligt bättre.. Va av vägen förra sommaren men min bil och hade då bmws 17" m paralell jag snurrade och voltade 3varv med bilen lyckades kränga av alla fyra däcken (inte helt utan så att det kom skiit i och ingen luft kvar) Dom blev jävligt repiga men dom är fortfarande runda, dom rullar nu på polarens bil, det är kvalite tyvärr kostar ju dom 4600st men som oftast får man vad man betalar för... Skulle dom billiga kopiorna vara samma kvalite som dyrare skulle dom ju inte säljas som just billiga kopior lr?? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
gretzky |
Ni måste skoja fälgar från biltema??? Jaja kanske om jag åkte en Citroen 2cv........haha dieseldoris |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.