|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Saknar farthållare i bilen,och skulle gärna vilja ha en eftersom man pendlar en del motorväg. Går de att eftermontera nånstans? Går väl säkert på bmw,men de lär ju inte direkt vara gratis. | |
|
Ja, det gör det. Jag har skrivit en massa länkar förut, så använd sökfunktionen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
De är lätta att eftermontera på e34or, nytt kostar ca 5000:-, jag köpte begagnat för 1400:-, har sett ännu billigare //Simon |
|
|
ett rätt nice tillbehör som jag själv eftermonterade på in E34 kika in här så hittar du lite hjälp på traven i allafall www.bimmer.se/mektips Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Va en bra beskrivning hur man gick till väga,men vet inte om man vill ge sig på de där själv,känns som nåt lätt kan gå fel.. Vad kan de kosta att fixa på en verkstad? |
|
|
Om man har fördraget så är det väldigt lätt, speciellt på din som är en automat. Försök att få delar från en 530 så vajern är rätt längd och monterings detaljer är rätt annars så är det samma delar på en massa BMW-modeller Styrboxen sitter föresten bakom högtalaren vid fötterna på förarsidan. Lars |
|
|
Jag fick fel längd på vajern till min, fick motor från en e34 med m20 motor, men de var bara att bygga egna fästen osv. och dra vajern en längre bit under huven, de funkar hur bra som helst. //Simon |
|
|
Jag tänkte också sätta in farthållare. Har fått tag på alla delar utom just styrenheten som på min bil sitter intill insprutningboxen på höger sida under motorhuven. Helt omöjlig att få tag på begagnad. Är det någon som vet om styrenheten till farthållaren på nyare e34:or (den som sägs sitta bakom högtalaren vid fötterna på vänster sida - har inte kollat ännu) också passar till äldre e34 som min bil? Alternativet kanske är att ta en styrenhet från en äldre e32 - men var sitter den?? |
|
|
Z-motor: Den sitter kanske på samma ställe som på din, alltså på e32. Jag köpte alla komponenter från Länk han hade ett komplett paket på börsen. Men han har kanske lösa boxar också //Mvh Simon |
|
|
Xtracrispy: Jag har kollat på e32:or men styrenheten verkar inte sitta på samma ställe som på min bil - kanske att den sitter på samma ställe som på nyare e34:or (vid högtalaren)? Tack för tipset - jag ska kolla om han har en lös styrenhet. |
|
|
Jag har kollat på nytt i etk. Verkar som om att styrenheten (styrdon hastighetsreglage) med nr 65 71 1 388 043 ska passa till b.l.a: 520 m20/m50 525 m20/m50 530 m30 535 M5 3,6 730 m30 735 750 Att denna styrenhet sitter intill motronicboxen på 525 m20 vet jag. Men är det någon som kan bekräfta att på 525 m50 så sitter styrenheten på förarsidan bakom högtalaren vid golvet? Och VAR sitter styrenheten på e32? Tacksam för svar. |
|
| Lyfter upp tråden - är det ngn som vet var styrenheten till farthållaren på en e32:a sitter? | |
| ErikW >>> vet du? | |
|
Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack Erik!! En fråga till - jag har fått tag på två stycken spakar till rattstången. Båda spakarna har endast 2st kablar?? När jag kollat kontaktstycket under instrumentbrädan så har den motsvarande kontaktstycke men med 4 eller 5 kontaktsstift?? Jag har sett på en annan e34 att det var betydligt fler kablar på den spaken... Varför är det bara två kablar på de spakar som jag har? Båda spakarna som jag har går att föra upp/ned/framåt/bakåt (normalt kan tänkas), men dessutom så kan man på den ena spaken även trycka den inåt mot rattstången till så att säga. Vad är denna funktion? Jag har sökt med inte hittat ngt svar. |
|
|
Sorry, jag läste beskrivningen slarvigt. Hittatde just förklaringen till att man också kan trycka spaken inåt. Men varför är det bara två stycken kablar på de spakar som jag har - borde det inte vara fyra eller fem kablar?? |
|
|
Spaken varierar med årsmodellen, samt om bilen har airbag eller inte. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
går de att eftermontera på E28 då??? /// BMW E28 POWER!!! |
|
| Om det går på E28 vet jag inte, men det gick mycket bra att eftermontera på min E34 520, trots att den inte har ABS. Farthållaren fungerar som den ska nu :-) | |
|
Jag har en 525 touring 92a. Hittar inte kontakten i boxen där motorstyrningen sitter. Har konakt för spaken samt konakt för farthållarmotorn. men hittar inte konakten där styrdonet ska sitta:S Någon som vet? |
|
|
Kontakten kan också finnas bakom höger kickpanel, kolla där. //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.