|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara höra lite hur mycket pengar ni lägger ner på era bilar? Är det värt att lägga ner mycket och får man sålt bilen om man känner för det efter en nyrenovering som kanske kostade mycket? | |
|
Man får aldrig igen pengarna man lägger på en bil. Se det som ett riktmärke.. Tråkigt men sant. Att köp en bil kan i de flesta fall ses som en förlustaffär. Det handlar om att köpa rätt typ av bil i den tunga prisklassen om man ska göra klipp vid försäljning. Själv lägger jag de pengar som behövs för att hålla den ena rullande och den andre i det skick jag vill ha den. Det vill säga för mycket pengar. Hobbies är sällan billiga.. /Anton |
|
|
Precis som Anton skriver, han har helrätt. Men det är aldrig fel att pumpa in mycket pengar på Rätt ställe/saker på en bil, med seriös dokumentering får man (om man har tur) tillbaka eller något bättre betalt när man säljer, då gäller det att hitta rätt köpare. Det senaste gångerna jag sålt mina bilar, har jag inte haft brått, jag hade redan nästa bil hemma och därmed inte behöver stressa iväg den gamla. Det har hänt att köparen såg bilen, tyckte den var dyr men kom tillbaka efter nån vecka och jämfört med andra han sett och betalt vad jag hade annonserat. |
|
|
bilar är min hobby och jag lägger alldeles för mycket pengar på dom! min e36a jag hade var nog den största förlustaffären! köpte den för 58, hade den i 1,5 år och fick den såld nu precis för 35000, sen tillkommer fälgar och däck, alla delar jag köpte och service med mera...det är extrem förlust tyvärr :( men samtidigt är det roligt så man kan inte låta bli! 02:an ligger det rätt mycket pengar i också för tillfället, men jag räknar inte på pengarna utan fokuserar mer på hur det färdiga resultatet skall se ut, men visst har man tänkt ett par gånger att om man inte la alla pengarna på bilarna så hade man varit bra mycket rikare än vad man är idag...men då hade man ju kunnat sitta på sina pengar tills man dör också :) MVH Johan K |
|
|
Håller med föregående talare.. lev medans du kan för sen är det försent:=) "ALLT ÄR INTE PÅ RIKTIGT" |
|
V12 LeMans |
hehe Ja , det kostar att ha roligt , speciellt när det gäller bilar . Man kan lägga hur mycket som helst . Som tidigare sagts , man lever bara en gång . Så därför bokar man tid för provkörning av en av favoritbilarna ( Ferrari F430 , provsatte en sådan med sportstolar , i helgen , vill ha ;-) ) på en racingbana (kostar några lusentappar , men ...) Länk |
| Håller helt med bmwfreaken....en hobby ska kosta | |
|
Lägger själv inte speciellt mycket pengar på bilen. Egentligen baar sånt som gör att bilen går bra och inte har några fel. Att t ex byta ut mina oranaga blinkerglas till vita ser jag inte så pass mycket mervärde i att dte är lönt att göra. |
|
|
Lägger ner min själ i bilen :D Köpte den i januari och har efter det köpt: Ljud: ~7600:- Chassi: ~8600:- Vinterhjul: 2400:- Ratt: 1200:- Shiftlight: 700:- Svarta njurar: 70:- Kylsystemsrenovering: 8500:- (bilen borta i tre veckor) Pussywagon nyckelring: 122:- :P Kamaxlar: 1000:- (ska skickas på omslipning hos Köhler) Underredsbehandling: 1500:- Nya regplåtar: 120:- Backspeglar: 280€ Luftfilter: 400:- Mååååååånga fulltankar, försäkring osv osv... Men jag gillar min bil :) MVH Johan - www.compello.se |
|
|
Varje år brukar jag få lägga ca 5-7000 kr i renovering/reparation och förebyggande. Det tycker jag är överkomligt. Köpte min för 20000 kr för snart 5 år sen och har säkert med däck/fälgar/div renoveringar lagt 40 000 kr på den allt som allt. Sen tillkommer bensin för 2000 mil om året. Försäkring/Skatt mm. Haha lär ha bränt sexsiffrigt för att hålla henne i drift. MEn det är det värt! mvh |
|
|
Drygt 10tkr sedan köpet i augusti. Endast i service och uppfräshning av originalskicket, dvs inte på stereo, styling och dylikt. Har rullat drygt 800 mil sedan dess. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
På tok för mycket :) Vågar inte räkna efter, men blir rädd att de är i häraden av en ny skoda. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Så mkt så att man undrar vad mna håller på med ibland. Men kul är det=) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
323:an har kostat mig cirka 17000:- i delar sen Februari. Z3:an har jag kostat på cirka 30000:- under 1 års tid, servicar och slitdelar exkluderade. Det är roligt! Mvh Henrik |
|
|
Men det gav skaplig skillnad på utseendet. Kolla gärna in bilderna före och efter. Så här såg 323:an ut vid köpet i februari: Länk Och så här ser den ut nu: Länk Mvh Henrik |
|
|
Köpte 328 i November 04 och nu har redan; köpt nya däck, dvd, sportavgas, m-vingen, m-speglar, servat den..ibland undrar man om det är värt det.. behind a great man there is a great BMW |
|
|
Så länge pengarna man lägger är av ren fri vilja så är det bara kul ... tråkigt är när man måste slanta tråkiga nollor pga rost och slitagedelar. Själv ser jag fram att hosta upp tråkiga dollares för "måste"-saker. Där rosten är det mest fruktansvärda som kan hända. Finns ingen hejd!!! * Ny rostfri slutburk då den gamla är slut (rost). * Byte av spindelled fram. * Byte av kondensator * Rostlagning skärmar bak samt förardörr. * Lackering skärmar bak, dörr och front. * Ny/begagnad baklucka pga av rost i fästen för riegervingen. Till detta kommer lackering av den nyinköpta. Summa uppskattad: 25000- 30000 kr. :| Efter detta kommer roliga grejer såsom: * Crystal "klarglas" bak. * Angeleyes * Dimljus Som sagt man lever en gång ... men man ska ju inte bo i bilen heller ;) //Stephan Kramar du också ratten när det går undan?! |
|
Conan99 |
Hmm, köpte min bil strax efter jul och är redan uppe i dryga 20 tusen. Det kostar ju några kronor att fixa till bilen såsom man själv vill ha den, lite individuell touch. Jag köper helst bilen i orginalskick och köper till det jag vill ha i efterhand, då får jag bilen exakt som jag vill ha den. Det måste kosta lite ha ha en hobby ibland, det kan det ju vara värt för att få lite sinnesfrid. Jo jag undrar oxå vad jag håller på med emellanåt men det är trots allt en viss livskvalite. Conan99 |
| Har renoverat för ca 30 000:- i år ... men det är det värt (hoppas jag ;)). | |
| Tjena! Hmmm, jag har nog lagt ner ca: 30000 på min lilla bettan, har knappt haft den ett år. Bara denna månaden har jag lagt 20000....hehehehe... men de e ett roligt intresse. Ha d gott alla bmw tokar;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.