|
|
|
|---|---|
|
Har sökt igenom forumet efter det symptom jag upplever jag har på min bil. Det som verkar stämma bäst överens är kamaxelgivaren. Ibland (när den är varm) är den lite speciell vid start. Man vrider om nyckeln, det känns som motorn går igång, men det gör den inte. Andra försöket dock är inga problem. Likadant vid landsväg/motorvägskörning på jämn gas. Trycker jag på är det en liten tvekan innan den sätter fart. MEN, å andra sidan tycker jag att den tar lite väl mycket soppa, ca 1l/m vid motorväg, vilket väl tyder på luftmassemätaren. Någon som känner igen sig el känner till vad det kan vara - snälla, lämna tips. Ska lämna in bilen snarast, men vill peka mekanikern i rätt riktning. Tack på förhand | |
|
Jag har presis det samma problem på min bil bil så det vore bra om man fick veta vad felet är. Ska ringa i morgon bitti och beställa tid på verkstan. Men jag har ju 24 mil enkel väg så det hade ju varit bra om man kunde få veta vad felet är så man kan beställa delen hem och byta den själv. Lade ut mitt problem tidigare och då trodde någon att det var kamaxelgivaren så vi får se i slutet av veckan. Och bränsle tar min också ca 1 l/m på långstyrning. Har även problem på tomgång när man ska iväg. Trycker på gasen och den bara dör men gör man om det funkar den. Men jag har ju en automat så då kan man inte varva något innan man lägger i D. |
|
|
Kul att få respons! Pratade med min mek(omtalad som skicklig på formumet) och han var helt övertygad om att det var kamaxelgivaren. Frågade dessutom om startproblem varm motor innan jag hade påtalat det! Ska lämna Bettan fredagen den 13:e (usch!) så jag återkommer med rapport till dig om du vill! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns en vevaxelgivare också, som ger liknande bekymmer så det är bra med en diagons som man vet vilken det är fel på. ///MVH Hasso Länk |
| Du kan vara lugn, Hasso - han ska mäta upp den också! | |
| Har liknande fel på min 528iA-97 och är nyfiken på hur det gick. | |
|
Det gick jättebra. Det var en kamaxelgivare och det kostade 1560 kronor på Bmw med byte. Går säkert snabbare änn 130 men varför? |
|
| Tack för snabbt svar. Hoppas det är den på min också, så att det inte är LMM (Luftmängdsmätaren) för ca 4000:-. | |
|
Kan trasig kam eller vevaxelgivare ge höga avgasvärden? |
|
|
Hur gick era bilar när dem väl gick? Min har inga problem med tomgång tex ska man chansa å byta kamaxelgivare tro? Det ända jag märker när bilen väl går är att den drar extra bensin bilen känns i övrigt lika pigg som normalt . BMW is the choosen one |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.