|
|
|
|---|---|
|
När jag hade mina v-däck på gick min E34 spikrakt på vägen. När jag bytte till s-däckan började bilen direkt dra kraftigt till höger. Släpper jag ratten så ligger jag i diket inom 50 meter. Vad kan detta bero på??? Min mekaniker tror att det behövs framvagnsinställning. Men jag undrar, bilen gick ju rakt med v-däcken, så varför skulle det vara fel framvagnsinställning? Det skulle ju kunna vara så att v-däcken, som är smalare (195:or), inte har känt av felaktig fr-vagnsinställning som s-däcken (225:or) gör. Men jag vet inte...det där var bara en gissning. Nån som vet?? (Dessutom finns där lite obalans, men det borde inte påverka tycker jag.) Tack för hjälpen! | |
Conan99 |
Hej. Man kan ju alltid testa att skifta framhjulen för att se om han drar åt samma håll fortfarande!! Drar bilen åt det andra hållet så är det troligtvis något med hjulet som är skumt. Kanske inte mkt till tips men....... Conan99 |
|
Jag har märkt av exakt samma problem,att den drog åt vänster. (dock ingen obalans) Prövade skifta högerbakdäck med vänsterframdäck , blev bättre faktiskt.. men det drar ändå lite.. |
|
|
Din gissning är inte så dum faktiskt. 195:orna är ju mycket mindre spårkänsliga än 225:or. Således kommer eventuella glapp i kulbultar/bussningar också att kännas av mera. Kolla över framvagnen efter glapp, Casterstagsbussningar och styrleder kan orsaka spårning. Bakvagnen kan också påverka spårning, kolla också efter glapp där. Men jag blir lite fundersam på vilka fälgar du har på sommar/vinterdäcken? Är det original fälgar till E34 eller? Felaktigt inpressningsdjup (ET-värde) kan orsaka hemsk spårning... /Per |
|
|
Ja, fälgarna är original. Jag ska prova att skifta hjul fram. Funkar inte det blir det hjuliställning. Osv... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.