|
|
|
|---|---|
BIMMER |
vad brukar dessa firmor som hjälper till att ta hembilen man hittat tyskland är det procent på bilpriset eller?? är momsen med räknad på dom tyska bilfirmorna eller ? är de nått som tillkommer... nån som har en länk till en bra BMW handlare tack |
Jonas Premfors |
Normalt är den tyska momsen inräknad i de tyska bilfirmornas priser, om den inte är det brukar det stå "+ MwSt". Se också upp om det står "netto export" el likn vid prisangivelsen. Då är det ett exportpris som anges, dvs försäljning av bilen till ett land utanför EU. Vad gäller länkar till BMW-handlare kolla på www.bmw.de, där finns alla begagnade bilar hos tyska BMW-handlare. |
| Vi skall ner nu till helgen och hämta hem 4 bilar och vi tar 3000kr för besväret att köra kundens bil till deras infart.Det är ganska så bra deal tycker jag och om kunden vill följa med så är det inga problem. | |
| Vad har ni för avtal sinsemellan isåfall, om ni skulle tok-krocka kundens bil/få bilen stulen på vägen hem? | |
BIMMER |
men man får väl lita på folk om jag ger han en kvarts mille i DM så han han kan tjacka en fräsch M3:a jag hittat på mobile.de så kommer han och lämnar den hos mig de kallar ja juste och bara 3lappar för besväret. |
|
Krockar vi då gör det ont i våran plånbok kan jag lova. Oftast så följer kunderna med om vi skall hämta hem någon bil som är lite dyrare, anars så är det 3000 som gäller för leverans. Det går ju att lösa försäkring om man har lite kontakter på försäkringsbolagen. |
|
|
ett alternativ gå till sidan Länk De hämtar bilen åt dig, du betalar först när du skall hämta den hos Autoo och om du är nöjd med den. Priset: det som den tyska bilhandlaren begär. Autoo's avgift/förtjänst: det som de lyckas pruta på det begärda priset. Du får också en ganska bra garanti. Du kan leta fram en själv på mobile.de och sedan meddela autoo eller också kan autoo leta fram en åt dig. Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.