|
|
|
|---|---|
|
Dags att boka tid för registreringsbesiktning. Ringde Helsingborg: För många som ringe, "var god försök senare". Eslöv: "Han som har hand om reg-bes har semester till den 10 maj, sen är det många på kö". Landskrona: Mästa tid för reg-bes i juni. Lund: 23 maj Ringa Malmö: -Vi har när som helst på måndag. -Då har jag inte kommit hem ännu, onsdag förmiddag kanske? -Kl 07.50. Wee! Snacka om skillnad. Så om ni ser en förväntansfull nervös person i kön utanför Valdemarsro bilprovning i Malmö på måndag så är det stor chans att det är jag. En fråga nu dock, gärna snabba svar för jag åker om ett par timmar: Jag har läst importguiden och är lite osäker på CoC (Certificate of Conformity). Ska jag få med det från bilförsäljaren? Om det saknas, måste jag beställa det nånstans ifrån isf? Då lär det inte hinna komma fram innan onsdag - vad händer om jag inte har det med mig till besiktningen? | |
| Räcker med tyska registreringspappret (Farhenbrifen) om bilen är EU-godkänd. | |
|
Leffman: Räcker med tyska registreringspappret (Farhenbrifen) ÄVEN om bilen INTE är EU-godkänd. (exempelvis före årsmod -93). |
|
|
reg-bes på onsdag menar jag naturligtvis. tack för ovanstående svar.. Nu stiger spänningen..... |
|
|
Tyska registreringsbeviset = Fahrzeugsbrief, och inget annat :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| Fahrzeugbrief om man vill vara ännu mer korrekt. ;-) | |
|
Ooops!! Jag kopierade Leffemans text med ctrl+c. Därför det blev det mystiska ordet "fahrenbrief" istället för fahrzeugbrief. Förr fick man rabatt (runt 8-900kr) på regbes om man hade CoC-pappret. Funkar troligen inte så längre men det var billigt på den tiden när skrotningspremien bara kostade 700kr också.... |
|
|
Coc-dokumentet har bara en funktion att fylla om man importerar en helt ny bil... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Så var reg-besiktningen klar och man har blivit tilldelad ett reg-nummer. Lyckades inte muta besiktningsmannen att skriva in dispens för liten skylt fram, men det får gå ändå. Smidigt på besiktningen Malmö, och trevlig personal. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.